Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Betala mindre i skuldsanering 1 månad ???
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 482566" data-attributes="member: 3402"><p>Får se om jag kan förklara detta på ett bra sätt - Har man missat 4 betalningar så kan det motivera borgenär att ompröva för att avbryta skuldsanering.</p><p></p><p>Men KFM säger inte till borgenärerna. Såhär många betalningar har X missat. Dom skriver ut vilket belopp man ligger efter så får borgenärerna själva räkna ut hur många betalningar det motsvarar.</p><p></p><p>Exempel 1. Säg att man missat 4 betalningar (15000 kr vardera) och ligger 4 kr efter.</p><p>Exempel 2. Säg att man missat 4 betalningar (15000 kr vardera) och ligger 60.000 kr efter</p><p></p><p>Den info borgenär får:</p><p></p><p><u>Exempel 1:</u></p><p></p><p>1. Hur mycket man skulle ha betalat: 60 000 kr</p><p>2. Hur mycket man har betalat: 59 996 kr</p><p>3. Belopp att betala: 4 kr</p><p></p><p><u>Exempel 2: </u></p><p></p><p>1. Hur mycket man skulle ha betalat: 60 000 kr</p><p>2. Hur mycket man har betalat: 0 kr</p><p>3. Belopp att betala: 60 000 kr</p><p></p><p>Min första slutsats är att nästan ingen borgenär skulle bry sig om att ompröva för den som ligger 4 kr av 60 000 kr efter, men skulle kunna ompröva den som ligger 60.000 av 60.000 kr efter.</p><p>Min andra slutsats är att KFM skulle med stor sannolikhet avslå en omprövan för att avbryta en skuldsanering där man ligger 4kr efter och kanske godkänna borgenärens omprövan att avbryta skuldsanering för den som ligger 60.000 kr efter (4 fulla betalningar)</p><p>Min tredje slutsats är att det kan visst spela roll i en bedömning att man betalat det man kan om man inte kan betala fullt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 482566, member: 3402"] Får se om jag kan förklara detta på ett bra sätt - Har man missat 4 betalningar så kan det motivera borgenär att ompröva för att avbryta skuldsanering. Men KFM säger inte till borgenärerna. Såhär många betalningar har X missat. Dom skriver ut vilket belopp man ligger efter så får borgenärerna själva räkna ut hur många betalningar det motsvarar. Exempel 1. Säg att man missat 4 betalningar (15000 kr vardera) och ligger 4 kr efter. Exempel 2. Säg att man missat 4 betalningar (15000 kr vardera) och ligger 60.000 kr efter Den info borgenär får: [U]Exempel 1:[/U] 1. Hur mycket man skulle ha betalat: 60 000 kr 2. Hur mycket man har betalat: 59 996 kr 3. Belopp att betala: 4 kr [U]Exempel 2: [/U] 1. Hur mycket man skulle ha betalat: 60 000 kr 2. Hur mycket man har betalat: 0 kr 3. Belopp att betala: 60 000 kr Min första slutsats är att nästan ingen borgenär skulle bry sig om att ompröva för den som ligger 4 kr av 60 000 kr efter, men skulle kunna ompröva den som ligger 60.000 av 60.000 kr efter. Min andra slutsats är att KFM skulle med stor sannolikhet avslå en omprövan för att avbryta en skuldsanering där man ligger 4kr efter och kanske godkänna borgenärens omprövan att avbryta skuldsanering för den som ligger 60.000 kr efter (4 fulla betalningar) Min tredje slutsats är att det kan visst spela roll i en bedömning att man betalat det man kan om man inte kan betala fullt [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Betala mindre i skuldsanering 1 månad ???
Topp