Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bestridan och återvinning

Hej
Jag har flera SMS-lån som jag bestridit och några som jag begärt återvinning på efter utslag i KFM.
Nu har min ekonomiska situation förvärrats och det går inte att betala innan Tingsrätten.
Går det att ta tillbaka en bestridan eller komma överens med bolagen innan Tingsrättens dom eller vad kan jag göra?

Du kan komma överens med sökanden men det är ju inte alls säkert de går med på det.
Då skriver man ett förlikningsavtal
Det bästa du är att du kontaktar dom innan utslag
Sen är det så tråkigt kan bli tredskodom av det hela och de anmärkningarna
Har man i tre år.
Och det blir dessutom utmätningsbart.
Se till att snabbt höra av dig till inkasso bolagen och säg att du medger skulden
Så skriver ni ett förlikningsavtal
Det innebär också då att du får en summa att betala på ett par ggr beroende på skuldens storlek
Lycka till

Du kan begära återvinning men har du varit betalningsskyldig vid utslag får du inte bort anmärkningen även om du betalat i efterhand

SMS lånen har kraschat min ekonomi och jag kommer att ansöka om skuldsanering.
Är det bättre att låta allt gå till KFM eller spelar det ingen roll?

om man bestrider och det går till tingsrätten och bestrider igen
får man bet om man "förlorar"

Du har ju tid att lösa tid situation innan TR meddelar utslag. Alltså detta tar minst 2-3 veckor från det att din svarstid till dem på 6 dagar gått ut.

Låter du TR ta beslut så får du nya anmärkningar. Se till att betala INNAN TR fattar beslut och du slipper anmärkningar. För du har väl en inkomst varje månad?

inhibition kan man väl begära för att dra ut på det

Avida finans m fl

Hej
Finns det någon som har vunnit mot Avida m fl i Tingsrätten?
Alla sms-företag bryter mot ockerlagen!
Tacksam för tips.

Hur menar du?

Betalar du din skuld till Avida INNAN TR fäller beslut så skall Avida återkalla ärendet.

Om du tänker strida mot Avida gällande avgifter, påslag på befintlig skuld så gäller det att du har rätten på din sida.

Ett tips. Släpp detta till fogden och börja om. Av det du skrivit innan så reder du inte ut detta, du förlänger nog enbart ditt lidandande och drar på dig mer skulder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp