Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bestrida felaktig skuld

Jag har en skuld hos kronofogden från Lumify. Saken är att skulden ligger på 8500 enligt papperna. Lumify har dock bekräftat att de mottagit den inbetalningen, vilket gör nu ju att saldot på skulden är felaktig. Jag har inte skrivit på delgivandet än så kronofogden skickade idag ut en påminnelse. Tänkte dra på de några dagar till innan jag skriver under. Frågan är nu kan de bli utslag om jag bestrider att kravet är felaktigt? Eller vad händer om jag bestrider? Summan stämmer ju inte på kravet.

Jag har en skuld hos kronofogden från Lumify. Saken är att skulden ligger på 8500 enligt papperna. Lumify har dock bekräftat att de mottagit den inbetalningen, vilket gör nu ju att saldot på skulden är felaktig. Jag har inte skrivit på delgivandet än så kronofogden skickade idag ut en påminnelse. Tänkte dra på de några dagar till innan jag skriver under. Frågan är nu kan de bli utslag om jag bestrider att kravet är felaktigt? Eller vad händer om jag bestrider? Summan stämmer ju inte på kravet.
Om du läser ditt krav så framgår det ganska tydligt.

Du skriver under att du mottagit och sen invänder du.

Ja vad händer efter jag bestridit de då? Kommer Lumify så skicka in ett nytt ärende? Eller meddelar de kronofogden den nya skulden bara så blir det en anmärkning?

Bestrider man blir det inte något utslag. Sökande/ombud får meddelande om bestridande och får möjlighet att lämna över till domstol

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp