Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bestrida delgivning

Är det värt att bestrida en delgivning hos kfm för att köpa sig mer tid till att kunna få ihop pengar till skulden?
Vad händer om man bestrider?
Blir det alltid att det görs upp i rätten om man gör det?

Har bestridit många ggr och för min del har det varit värt, verkligen. Men då har jag alltid kunnat betala innan det gått till TR.
När man bestrider då informerar Kf den som äger skulden eller om det är inkassobolagen att man bestridit. Då läggs ärendet på is i Max 30 dagar. Sen kommer långivaren med besked om de vill gå till TR eller avsluta eller om de redan fått pengarna så avslutas ärendet.

När jag bestridit har jag oftast angett som anledning till bestridandet att skulden redan är betald. Då har jag efter ett tag fått mejl fr inkasso att jag ska skicka in kopia på betalning.
Poängen med att bestrida har varit att köpa sig extra tid.

Är det värt att bestrida en delgivning hos kfm för att köpa sig mer tid till att kunna få ihop pengar till skulden?
Vad händer om man bestrider?
Blir det alltid att det görs upp i rätten om man gör det?
Hade inte ni ansökt om skuldsanering?

Har bestridit många ggr och för min del har det varit värt, verkligen. Men då har jag alltid kunnat betala innan det gått till TR.
När man bestrider då informerar Kf den som äger skulden eller om det är inkassobolagen att man bestridit. Då läggs ärendet på is i Max 30 dagar. Sen kommer långivaren med besked om de vill gå till TR eller avsluta eller om de redan fått pengarna så avslutas ärendet.
Så om man betalar innan det går till tingsrätten så är det lugnt?

om man då tex inte kan lösa pengarna innan dess och inte kan skicka kopia på betalningen då som man säger sig ha gjort, hamnar det då hos TR eller kan man få be om att få ett utslag istället för att slippa gå via Tr?

om man då tex inte kan lösa pengarna innan dess och inte kan skicka kopia på betalningen då som man säger sig ha gjort, hamnar det då hos TR eller kan man få be om att få ett utslag istället för att slippa gå via Tr?
Har alltid kunnat betala innan det gått så långt så jaf vet faktiskt inte men jag har svårt att tro att man skulle kunna be om att få utslag istället.

Bestrider du skulden så kommer den inte ingå o skuldsaneringen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp