Om det är kfm så räcker det med att du skriver att du bestrider i sin helhet.Hej. Hur går man tillväga att bestrida. Räcker det med att skicka in att man bestrider?
Lr vill de ha en hel uppstats om varför?
Det du säger stämmer. Men om man vill bestrida ett ärende hos kfm så behövs det aldrig vara saklig eller osaklig. Sedan är det upp till inkassobolag att ta ställning ifall det är processekonimiskt att gå vidare för stämning eller inte.Gör gärna ett sakligt bestridande så att borgenären får veta på vilka grunder som du bestrider kravet på.
Du kan skriva ” Bestrider ärendet då jag gjort en inbetalning”Får in deg längre fram c.a 3mån
Då de vägra gå med på något så ska jag dra ut lite.
Vilket kan vara bäst.? Bara säg att man degat in?
lr skriva att man ej skyldig dessa.?
Men vet inte ett skit om detta. Hur de går tillväga.
Tror det är lite kö för att komma upp direkt. Iaf när man läser om tingsrätt b.l.a c.a 3mån lr längre innan det kan komma upp. men får väl se.Du kan skriva ” Bestrider ärendet då jag gjort en inbetalning”
men du får vara beredd på att det är olika på hur snabbt den gör vidare också
När du bestrider meddelar kf den du är skyldig pengar att du bestridit. Sen lägger Kf ärendet på is i max 30 dagar. Då är det upp till den du är skyldig pengar att höra av sig inom dessa 30 dagar annars avslutar Kf ärendet efter 30 dagar.Får in deg längre fram c.a 3mån
Då de vägra gå med på något så ska jag dra ut lite.
Vilket kan vara bäst.? Bara säg att man degat in?
lr skriva att man ej skyldig dessa.?
Men vet inte ett skit om detta. Hur de går tillväga.
Man hoppas väl att det är lite kö så att säga.