Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beslutad skuldsanering – hur ofta överklagar borgenärer? Erfarenheter?

Hallå,har fått beslutad skuldsanering nu väntar 3 veckor som borgenärer kan överklaga beslutet. Jag undrar om det är vanligt att borgenärer överklagar? Vad brukar dom överklaga för om nån vet det? Om dom överklagar, då är det tingsrätten som tar ställning till detta som jag fattar det? Skriv gärna om era egna erfarenheter:) skulle vara tacksamt. Mvh

Hallå,har fått beslutad skuldsanering nu väntar 3 veckor som borgenärer kan överklaga beslutet. Jag undrar om det är vanligt att borgenärer överklagar? Vad brukar dom överklaga för om nån vet det? Om dom överklagar, då är det tingsrätten som tar ställning till detta som jag fattar det? Skriv gärna om era egna erfarenheter:) skulle vara tacksamt. Mvh
Adam (ARS) är en av dem som brukar överklaga. Tror annars att 99% går skuldsaneringar genom.

För mig tog det lite mer än 1 år från inledande till beviljad skuldsanering pga 2 gånger inkom överklaganden från borgenärer.
kändes som en evig oro och väntan!
De skickas in till tingsrätten som har sin handläggningstid och som återremitterar till KFM som tar nytt beslut.

Överklagan är ganska sällsynt. Vanligare om man har privatpersoner man är skyldig pengar

I mitt fall hade borgenärerna inte anmält in skulden i tid och kom på i sista stund att de ville ingå , vilket handläggare sa va ganska vanligt men de kanske det inte är.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp