Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

beslut/paper att de ska ta skatteåterbäring

Hej, är det nån som vet här när kommer KF skicka beslut/paper att de ska ta skatteåterbäring. Har inte fått än papper så länge.. Jag haft lönutmätning sedan augusti förra året.. Och jag bara undrar... Tack!

Enligt KFM gäller detta:
Hur fungerar det med skatteåterbäring om jag har skulder hos Kronofogden

2016-05-11

Har du skulder kommer Skatteverket i första hand överföra pengarna till oss för att minska din skuld.

Det innebär att du först får ett besked om överskottet från Skatteverket och därefter får du ett brev från oss där vi förklarar vilka skulder pengarna gått till. Det kan dröja några dagar mellan breven och anledningen är att pengarna måste bokföras hos oss innan vi kan skicka vårt brev till dig.

Beroende på vilken sorts skuld pengarna går till kallas det antingen att avräkna eller utmäta överskottet och därför kan brevet från oss heta antingen "Besked om avräkning" eller "Bevis om utmätning". Har du flera olika skulder kan du få båda typerna av brev.

Självklart utmäter vi aldrig mer än du har i skuld och får du tillbaka mer i skatt än vad du har i skuld får du resterande belopp utbetalt från Skatteverket.

Enligt KFM gäller detta:
Hur fungerar det med skatteåterbäring om jag har skulder hos Kronofogden

2016-05-11

Har du skulder kommer Skatteverket i första hand överföra pengarna till oss för att minska din skuld.

Det innebär att du först får ett besked om överskottet från Skatteverket och därefter får du ett brev från oss där vi förklarar vilka skulder pengarna gått till. Det kan dröja några dagar mellan breven och anledningen är att pengarna måste bokföras hos oss innan vi kan skicka vårt brev till dig.

Beroende på vilken sorts skuld pengarna går till kallas det antingen att avräkna eller utmäta överskottet och därför kan brevet från oss heta antingen "Besked om avräkning" eller "Bevis om utmätning". Har du flera olika skulder kan du få båda typerna av brev.

Självklart utmäter vi aldrig mer än du har i skuld och får du tillbaka mer i skatt än vad du har i skuld får du resterande belopp utbetalt från Skatteverket.
Från den 7/6 kan du logga in på Skattekontot och se din Skatteåterbäring.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp