Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beslut om skuldsanering, hur lång tid brukar det ta

Hej! Hur lång tid brukar det ta innan man får beslut om inledande av skuldsanering? Enligt budget- och skuldrådgivare kommer det ta 2-3 månader men har läst här på forumet att det kan ta mycket längre tid. Jag har inte släppt några skulder till KFM än men jag tror inte att jag klarar av att betala alla räkningar efter 2-3 månader. Vad är bäst, att försöka betala alla skulder innan beslut om skuldsanering eller bara släppa allt?

Efter du skickat in ansökan ta det ca 3 mån innan dom hör av sig till dig ! Sen brukar beslutet om inledande eller avslag komma inom 1 dag :) jag släppte alla mina skulder samtidigt ! Ta ju några månader innan allt kommer till inkasso och sen kronofogden . Så samlade på mig en hel del pengar innan

Beslut om inledande tog det 50 dagar för mig att få. Det står på deras hemsida vad väntetiden är just nu.

En annan fråga jag tänkt på. Om man har delat bolån hur funkar ansökan om skuldsanering då? Eftersom alla skulder åker väl in då? Eller är det bara dem man släpper till Kfm ?

Bolån ingår inte en sanering. Dessa betalar du på som vanligt. Banken som beviljade bolånet får dock förslag och beslut på en sanering.

Efter du skickat in ansökan ta det ca 3 mån innan dom hör av sig till dig ! Sen brukar beslutet om inledande eller avslag komma inom 1 dag :) jag släppte alla mina skulder samtidigt ! Ta ju några månader innan allt kommer till inkasso och sen kronofogden . Så samlade på mig en hel del pengar innan
Tack, uppskattar att du delar med dig. Har mycket ångest och måste bara bestämma att lämna ansökan om skuldsanering, svårt att tänka klart, bara känns jobbigt att det har gått så långt. Men säkert kommer kännas bättre när man har gjort det.

En annan fråga jag tänkt på. Om man har delat bolån hur funkar ansökan om skuldsanering då? Eftersom alla skulder åker väl in då? Eller är det bara dem man släpper till Kfm ?
Beror på om huset är överbelånat isåfall kan en viss del ingå, annars är alla lån med säkerhet undantagna

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp