Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beslut om skuld att betala… vad händer sen?

Hej!
Jag har beslutat att släppa alla skulder till Kronofogden och har ansökt om skuldsanering.
Nu har allt börjat rulla in hos Kronofogden och nu har jag fått mitt första brev om att jag har en skuld att betala.
jag kan inte betala skulden så antar att det nu kommer ske en löneutmätning. Någon som vet hur det går till? Får man hem papper man ska fylla i? När får arbetsgivaren reda på det? Hur lång tid tar det till första löneutmätning?
Skulden har förfallodatum den 17 december.

Hej!
Jag har beslutat att släppa alla skulder till Kronofogden och har ansökt om skuldsanering.
Nu har allt börjat rulla in hos Kronofogden och nu har jag fått mitt första brev om att jag har en skuld att betala.
jag kan inte betala skulden så antar att det nu kommer ske en löneutmätning. Någon som vet hur det går till? Får man hem papper man ska fylla i? När får arbetsgivaren reda på det? Hur lång tid tar det till första löneutmätning?
Nästa steg är utmätning av egendom eller löneutmätning. När tiden för att betala skulden har passerat kommer du att få ett brev hem, eller i Kivra om du använder det, där du ska fylla i uppgifter om dina inkomster och din hyra.
När du har skickat in uppgifterna kommer Kronofogden besluta om löneutmätning. Hur snabbt det går beror på hur fort du skickar in uppgifterna och hur snabbt Kronofogden skickar in om att du ska fylla in uppgifterna.
Löneutmätningen i ditt fall hinner inte starta i december.

Nästa steg är utmätning av egendom eller löneutmätning. När tiden för att betala skulden har passerat kommer du att få ett brev hem, eller i Kivra om du använder det, där du ska fylla i uppgifter om dina inkomster och din hyra.
När du har skickat in uppgifterna kommer Kronofogden besluta om löneutmätning. Hur snabbt det går beror på hur fort du skickar in uppgifterna och hur snabbt Kronofogden skickar in om att du ska fylla in uppgifterna.
Löneutmätningen i ditt fall hinner inte starta i december.
Tack! Får arbetsgivaren brev samtidigt som mig? Jag tänkte att det kan vara bra att prata med dem innan

Tack! Får arbetsgivaren brev samtidigt som mig? Jag tänkte att det kan vara bra att prata med dem innan
Beror lite på var du jobbar. Du behöver inte prata med dem om du inte vill. I mitt fall får bara lönekontoret beslutet om löneutmätning, chefen får inte den informationen.

Beror lite på var du jobbar. Du behöver inte prata med dem om du inte vill. I mitt fall får bara lönekontoret beslutet om löneutmätning, chefen får inte den informationen.
Tror inte min chef får veta men HR och VD lär ju få veta. Vi har en extern firma som sköter våra löner men de avrapporterar säkert till HR. Tycker detta är så himla jobbigt och pinsamt så skäms över att jag hamnat i denna situation så därför tänkte jag att det kanske är bättre att bara meddela HR att löneutmätning kommer komma. Antar att receptionen kommer öppna brevet från Kronofogden också så hon lär också få veta.

Tror inte min chef får veta men HR och VD lär ju få veta. Vi har en extern firma som sköter våra löner men de avrapporterar säkert till HR. Tycker detta är så himla jobbigt och pinsamt så skäms över att jag hamnat i denna situation så därför tänkte jag att det kanske är bättre att bara meddela HR att löneutmätning kommer komma. Antar att receptionen kommer öppna brevet från Kronofogden också så hon lär också få veta
När sökte du sanering? Hur mkt i lån har du? Utmätning får du tidigast feb.

Hej!

Som förstagångare skulle jag tro att du kan få löneutmätning I januari om det flyter på

I slutet av August… då var skulden på ca 2,5 miljoner
Har du slutat betala på lånen? Ett tipps är att betala av något mindre lån medans du har ansökan inne,det ser dom som ett stort plus. Jag betalade av 2 mindre lån under processen exakt samma tid förra året det såg handläggaren som positivt eftersom du får en jävla massa p3ngar över om du nu släpper allt.

Har du slutat betala på lånen? Ett tipps är att betala av något mindre lån medans du har ansökan inne,det ser dom som ett stort plus. Jag betalade av 2 mindre lån under processen exakt samma tid förra året det såg handläggaren som positivt eftersom du får en jävla massa p3ngar över om du nu släpper allt.
Skickade du personligt brev?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp