- Meddelanden
- 1 392
- Mottagna reaktioner
- 587
- Poäng
- 597
Till slut hände det jag försökte undvika men...Fick beslut om löneutmätning. Det står att de ska dra 20869 kr och jag behåller 10150 kr.Det som är bra med detta beslut är att det inte är maxbeslut. Det som inte är så bra är att de räknade min inkomst högre än jag faktiskt har. Det står att inkomst före skatt är 40829 kr fast enligt min senaste lönespecifikation (april lön, redovisade med hjälp av den)är min brutto inkomst 39276 kr. Skillnaden är alltså 1553 kr,och enligt beslutet är min netto inkomst 31019 men enligt specifikation är den 29381kr,ännu större skillnad (1638)???Jag vet att jag alltid får förbehållsbeloppet men det tråkiga är att om jag ska jobba över måste jag tjäna ihop 3000 för att få 1500.Kan jag göra nåt åt det eller låta det vara bara?
En fråga till.
Fick underrättelse om genomförd tillgångsutredning och utredningsrapport-står:"Utredningsrapporten visar att det inte finns tillgångar som räcker för att betala HELA skulden ".Det är ordet HELA som förvirrar mig. Är tillgångsutredningen slutförd eller kan de fortsätta med utredningen för att se om det finns tillgångar som kan betala del eller delar av skulden och i så fall kan jag förvänta mig t.ex.ett hembesök?
En fråga till.
Fick underrättelse om genomförd tillgångsutredning och utredningsrapport-står:"Utredningsrapporten visar att det inte finns tillgångar som räcker för att betala HELA skulden ".Det är ordet HELA som förvirrar mig. Är tillgångsutredningen slutförd eller kan de fortsätta med utredningen för att se om det finns tillgångar som kan betala del eller delar av skulden och i så fall kan jag förvänta mig t.ex.ett hembesök?