Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Berättade just för sambon

Som i mitt tidigare inlägg hade jag bara berättar halva storyn angående mina lån osv för min sambo, idag nu för 20 min sen berättare jag precis allt! Kom som en chock för henne och jag är väldigt ledsen och tom.. vet inte hur allting kommer bli, hon är väldigt tyken i tonen och vill bara somna.. några tips?

Hon behöver tid att smälta allt! Det är en helt vanlig reaktion på chock, att man vill distansera sig från ”problemet” Ge henne tid men visa att du är beredd att göra allt i din makt att ställa allt till rätta och att när hon är redo att prata och ställa frågor så är du redo att svara 100% ärligt

Senast ändrad:
Enda tipset är att fortsätt vara ärlig, göra allt för att sluta spela och ta ansvar för dina skulder.

Låt det landa för henne.
Det viktigaste just nu är att du faktiskt är ärlig och är ärlig med att du vill sluta spela och ta nya lån, samt vad du ska göra för att betala av dina skulder.

Ja . För jag vill att min kompis ska inse vad ha gjort och framförallt inse hur mycket han sårat henne. ( vilket är uppenbart att han skiter i ) han mådde dåligt över att hon var arg inte ett ord om hennes känslor.

Ja . För jag vill att min kompis ska inse vad ha gjort och framförallt inse hur mycket han sårat henne. ( vilket är uppenbart att han skiter i ) han mådde dåligt över att hon var arg inte ett ord om hennes känslor.
Ok! Så din kompis inser vad han har gjort genom att du inte ger tips eller stöd. Då är det så! Vi tänker olika helt enkelt.

Tror du missar poängen. Ts verkar totalt sakna medkänsla för sin sambos känslor och fokusera bara på sig själv

Tror du missar poängen. Ts verkar totalt sakna medkänsla för sin sambos känslor och fokusera bara på sig själv
Du gör en tolkning som jag inte håller med om. Han vill ha tips på vad han kan göra i situationen, han är rädd och orolig, han har precis släppt en bomb, då är det inte lätt att tänka rationellt. För mig är det självklart att han bryr sig om sambons känslor också men är osäker hur han kan närma sig henne och göra saker bättre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp