Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Berätta för sambo om situation
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MrBiggie" data-source="post: 146897" data-attributes="member: 3745"><p>Hej.</p><p></p><p>Jag om min sambo skaffade oss en villa Dec -18 och våra liv var frid och fröjd.</p><p>Har under 3 år kämpad med mina tidigare dåliga beslut och tyvärr så fortsatte dom dåliga besluten fram tills Maj i år då jag bestämde mig för att sluta ta kontokrediter/smslån och börja beta av alla skulder!</p><p>Jag har 150.000:- kvar i diverse smålån och avbetalningar och råkade missa en betalning till <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/7" target="_blank">Risicum</a> och fick ingen påminnelse eftersom min adress hos dom var fel så hela lånebeloppet på 16.000:- gick till Gothia Inkasso.</p><p>Nu känner jag att jag inte klarar av att hålla detta för mig själv lägre.</p><p>Har 56.4% i UC-Betyg pga ett tidigare inkasso krav som förstörde mina framtida planer. Hade runt 6% i UC innan och såg en lösning på allt och att samlingslån låg runt hörnet för mig men Inkasso förstörde för mig. Nu när det nya inkassokravet kom så kände jag att jag nått botten.</p><p>Jag måste ta och berätta för min sambo och försöka tsm med henne ta ett samlingslån tsm med mig på dessa 150.000:- så jag äntligen kan bli kvitt all skit!</p><p>Jag har tänkt att så fort mitt kreditbetyg blir bra igen ska jag baka ihop dom där 150.000:- i ett annat lån jag har så hon tillslut inte behöver stå med på det och kan gå tillbaka till att inte ha några Blanco utöver vårat kontantinsatslån! Jag måste bli bättre på att öppna upp angående min Ekonomi.</p><p>Jag är bara så rädd för att berätta. Jag börjar nästan gråta pga tanken. En kille på 26 år är på gränsen till att böla hela tiden haha.</p><p>Vi har varit tillsammans i 5 år, bott ihop i 4 år samt farit förlovad i 4 år. Jag hade 2 katter när vi träffades och vi skaffade en hund tillsammans för 4 år sen. Jag får en obehaglig känsla i kroppen av att hon kommer ta sina grejer och dra. Har ju aldrig ljugit om min ekonomi för henne har bara inte berätta något tidigare.</p><p>Vet att det finns många här som suttit i samma sits som mig där en konversation angående situationen måste upprätthållas. Hur gick ni tillväga? Gick det bra? Hur stor skuldsumma handlade det om?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MrBiggie, post: 146897, member: 3745"] Hej. Jag om min sambo skaffade oss en villa Dec -18 och våra liv var frid och fröjd. Har under 3 år kämpad med mina tidigare dåliga beslut och tyvärr så fortsatte dom dåliga besluten fram tills Maj i år då jag bestämde mig för att sluta ta kontokrediter/smslån och börja beta av alla skulder! Jag har 150.000:- kvar i diverse smålån och avbetalningar och råkade missa en betalning till [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/7"]Risicum[/URL] och fick ingen påminnelse eftersom min adress hos dom var fel så hela lånebeloppet på 16.000:- gick till Gothia Inkasso. Nu känner jag att jag inte klarar av att hålla detta för mig själv lägre. Har 56.4% i UC-Betyg pga ett tidigare inkasso krav som förstörde mina framtida planer. Hade runt 6% i UC innan och såg en lösning på allt och att samlingslån låg runt hörnet för mig men Inkasso förstörde för mig. Nu när det nya inkassokravet kom så kände jag att jag nått botten. Jag måste ta och berätta för min sambo och försöka tsm med henne ta ett samlingslån tsm med mig på dessa 150.000:- så jag äntligen kan bli kvitt all skit! Jag har tänkt att så fort mitt kreditbetyg blir bra igen ska jag baka ihop dom där 150.000:- i ett annat lån jag har så hon tillslut inte behöver stå med på det och kan gå tillbaka till att inte ha några Blanco utöver vårat kontantinsatslån! Jag måste bli bättre på att öppna upp angående min Ekonomi. Jag är bara så rädd för att berätta. Jag börjar nästan gråta pga tanken. En kille på 26 år är på gränsen till att böla hela tiden haha. Vi har varit tillsammans i 5 år, bott ihop i 4 år samt farit förlovad i 4 år. Jag hade 2 katter när vi träffades och vi skaffade en hund tillsammans för 4 år sen. Jag får en obehaglig känsla i kroppen av att hon kommer ta sina grejer och dra. Har ju aldrig ljugit om min ekonomi för henne har bara inte berätta något tidigare. Vet att det finns många här som suttit i samma sits som mig där en konversation angående situationen måste upprätthållas. Hur gick ni tillväga? Gick det bra? Hur stor skuldsumma handlade det om? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Berätta för sambo om situation
Topp