Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Berätta för ny partner om skulder..
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lillaloppan" data-source="post: 196046" data-attributes="member: 5362"><p>Jag förstår dig, för jag har själv varit där. När min nuvarande sambo började prata om att köpa lägenhet ihop så insåg jag att det inte längre fanns någon återvändo och att jag var tvungen att berätta- så därför råder jag dig att berätta om det innan! Min sambo förstod inte varför jag hållit inne på det så länge (dryga halvåret) och kände sig nog mer besviken på grund av det än på grund av den faktiska situationen. Och som andra skriver här, lämnar han dig för att du är skuldsatt så är det ingen du bör ha vid din sida i vilket fall. För relationer kommer alltid ha bekymmer, det kommer alltid finnas saker att lätta sitt hjärta kring eller som tynger och behöver komma ut och att då ha i ryggen att du faktiskt har berättat om en väldigt ångestladdad och jobbig situation och ur det fortfarande har din partner vid din sida kommer att vara en mer än bra grund för en relations framtida situationer och problem. </p><p></p><p>Visst är det så att din partner kan vända på klacken och gå, ingen kan gå i god för att någon kommer att stanna. Men det är risken med att vara sårbar, risken är att bli avvisad. Men vinsten är mycket större om resultatet blir det motsatta, för med ärlighet plockar man bort framtida orosmoln. </p><p></p><p>För tänk om han senare vill att ni ska köpa en ny bil ihop? Eller en lägenhet? Eller skaffa barn? Allt detta är orosmoln på en redan skuldtyngd himmel. Jag duckade sådant i ett års tid genom att fly, att göra slut och fortsätta slå ned på mig själv och det resulterade i mer skulder och ensamhet. Jag gjorde till och med slut med min nuvarande för att ekonomin plötsligt kom på tal och jag kände att det var bättre om han fick leva sitt liv utan mig och mina bekymmer. Jag drog innan jag berättade. </p><p></p><p>Men ödet ville annorlunda och idag vet han att det kommer ta några år tills dess att jag blir skuldfri, närmare bestämt i början av 2023. Jag har varit tydlig med att jag inte vill bromsa hans liv och att jag har full förståelse för om han väljer att lämna mig och jag jobbar varje dag för att faktiskt nå min skuldfrihet, men det är vad man kan göra och den risken man dessvärre surt får ta. </p><p></p><p>Än så länge är han med mig ❤</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lillaloppan, post: 196046, member: 5362"] Jag förstår dig, för jag har själv varit där. När min nuvarande sambo började prata om att köpa lägenhet ihop så insåg jag att det inte längre fanns någon återvändo och att jag var tvungen att berätta- så därför råder jag dig att berätta om det innan! Min sambo förstod inte varför jag hållit inne på det så länge (dryga halvåret) och kände sig nog mer besviken på grund av det än på grund av den faktiska situationen. Och som andra skriver här, lämnar han dig för att du är skuldsatt så är det ingen du bör ha vid din sida i vilket fall. För relationer kommer alltid ha bekymmer, det kommer alltid finnas saker att lätta sitt hjärta kring eller som tynger och behöver komma ut och att då ha i ryggen att du faktiskt har berättat om en väldigt ångestladdad och jobbig situation och ur det fortfarande har din partner vid din sida kommer att vara en mer än bra grund för en relations framtida situationer och problem. Visst är det så att din partner kan vända på klacken och gå, ingen kan gå i god för att någon kommer att stanna. Men det är risken med att vara sårbar, risken är att bli avvisad. Men vinsten är mycket större om resultatet blir det motsatta, för med ärlighet plockar man bort framtida orosmoln. För tänk om han senare vill att ni ska köpa en ny bil ihop? Eller en lägenhet? Eller skaffa barn? Allt detta är orosmoln på en redan skuldtyngd himmel. Jag duckade sådant i ett års tid genom att fly, att göra slut och fortsätta slå ned på mig själv och det resulterade i mer skulder och ensamhet. Jag gjorde till och med slut med min nuvarande för att ekonomin plötsligt kom på tal och jag kände att det var bättre om han fick leva sitt liv utan mig och mina bekymmer. Jag drog innan jag berättade. Men ödet ville annorlunda och idag vet han att det kommer ta några år tills dess att jag blir skuldfri, närmare bestämt i början av 2023. Jag har varit tydlig med att jag inte vill bromsa hans liv och att jag har full förståelse för om han väljer att lämna mig och jag jobbar varje dag för att faktiskt nå min skuldfrihet, men det är vad man kan göra och den risken man dessvärre surt får ta. Än så länge är han med mig ❤ [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Berätta för ny partner om skulder..
Topp