Det är inget som du behöver ta upp med någon om du inte vill, det ”sköter” Kronofogden.Måste jag berätta att jag har löneutmätning för min nya arbetsgivare? Kan jag inte ta den diskussionen med löneavdelningen själv?
Måste, måste man väl inte. Jag bytte nyligen arbetsgivare. Jag fick en fast anställning direkt men nu har jag en mer ledande position. Dem frågade aldrig om skulder och begärde ej heller någon bakgrundskontroll. Min löneutmätning drar förmodligen igång igen nu denna månad eller nästa. Frågar dem så jäser jag bara att jag har skulder. Jag skäms verkligen som fan över att detta hamnar hos min chef om någon vecka, men samtidigt, hade det vart relevant för dem borde dem ha ställt mig frågan angående min ekonomi innan anställning alt begärt en bakgeundskontroll tänker jag. Dem har ju ingen aning om varför det blivit som det blivit.Måste jag berätta att jag har löneutmätning för min nya arbetsgivare? Kan jag inte ta den diskussionen med löneavdelningen själv?
Meddelade du inte kfm om nytt jobb och så? Ska byta jobb nu med, och funderar på hur det blir med slutlönen med mina semesterdagar. Läst om många som inte sagt nåt till kfm utan bara väntat ut att dom får reda på det för att få behålla några fulla löner. Begärde dom inte in nåt i efterhand?Måste, måste man väl inte. Jag bytte nyligen arbetsgivare. Jag fick en fast anställning direkt men nu har jag en mer ledande position. Dem frågade aldrig om skulder och begärde ej heller någon bakgrundskontroll. Min löneutmätning drar förmodligen igång igen nu denna månad eller nästa. Frågar dem så jäser jag bara att jag har skulder. Jag skäms verkligen som fan över att detta hamnar hos min chef om någon vecka, men samtidigt, hade det vart relevant för dem borde dem ha ställt mig frågan angående min ekonomi innan anställning alt begärt en bakgeundskontroll tänker jag. Dem har ju ingen aning om varför det blivit som det blivit.
Jag hade utmätning på mitt nuvarande jobb samtidigt som jag fick slutlön från mitt tidigare jobb. Dem varken tog den eller bad om dem.Meddelade du inte kfm om nytt jobb och så? Ska byta jobb nu med, och funderar på hur det blir med slutlönen med mina semesterdagar. Läst om många som inte sagt nåt till kfm utan bara väntat ut att dom får reda på det för att få behålla några fulla löner. Begärde dom inte in nåt i efterhand?