Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bemötande i kontakt med kronofogden

Skulle vilja höra era berättelser från hur ni upplevt bemötande ifrån kronofogden. Jag har nu två gånger haft telefonkontakt med kronofogden och vid bägge tillfällen har jag varit saklig, trevlig ton och ställt mina frågor. Från kronofogdens sida har man valt att prata med en spydig attityd där jag känner mig som en brottsling, känns som dem vill få mig att känna mig skyldig. Jag har inte ifrågasatt min situations uppkommande utan jag har frågat enkla frågor utan något direkt personligt om mig. De svar jag fått har varit undermåliga, väldigt flyktiga! Och i samband med den så har det flikats in något som med spydig ton nedvärderar mig. Är det så här kronofogden är numer? Ungefär som en polis som sökt till yrket utav fel anledning och inte har en känsla för människor och ser alla som bovar.

Skulle vilja höra era berättelser från hur ni upplevt bemötande ifrån kronofogden. Jag har nu två gånger haft telefonkontakt med kronofogden och vid bägge tillfällen har jag varit saklig, trevlig ton och ställt mina frågor. Från kronofogdens sida har man valt att prata med en spydig attityd där jag känner mig som en brottsling, känns som dem vill få mig att känna mig skyldig. Jag har inte ifrågasatt min situations uppkommande utan jag har frågat enkla frågor utan något direkt personligt om mig. De svar jag fått har varit undermåliga, väldigt flyktiga! Och i samband med den så har det flikats in något som med spydig ton nedvärderar mig. Är det så här kronofogden är numer? Ungefär som en polis som sökt till yrket utav fel anledning och inte har en känsla för människor och ser alla som bovar.
Nu är det för visso många år sedan jag hade med dem att göra. Men jag kommer fortfarande ihåg hur förvånad jag var över hur trevliga, ödmjuka, positiva, men framför allt, mänskliga, jag tyckte att de var i sin framtoning. Delar inte alls din upplevelse.

Hatt kontakt med dom 3-4 gånger på telefon och varje gång har jag fått väldigt trevligt bemötande ! Så delar inte heller din erfarenhet !

Vid alla tillfällen jag haft kontakt med KF har det varit trevliga och kompetenta människor jag pratat med.

Delar samma bild som övriga. I all kontakt har medarbetare på KFM varit mycket trevliga och sympatiska.

Tack för era svar! Det känns hoppfullt att min bild förhoppningsvis är felaktig. Såklart att en person inte kan representera alla, likväl som två stycken med då otrolig otur i mitt fall att båda tyvärr lyckats vara på detta vis. Men nu borde chansen vara stor att kommande kontakter år precis tvärt om då:)

Jag har bara goda erfarenheter av kontakten med kronofogden. Trevliga, sakliga och sympatiska. Det jag hade önskat mer från KFM är lite tydligare riktlinjer vad man har att förhålla sig till i olika lägen. Det är lite för mycket godtyckligt, ”en bedömningsfråga”.

Håller faktiskt med. Har förvisso bara ringt en gång men personen i fråga var otrevlig och kort i tonen,
Har hört bara bra om kronofogden tidigare, hoppas det inte ändras

Kan också tillägga att genom ”mitt samarbete med dom” senaste 15 år har bara positiva erfarenheter.Mitt största enigma är hur Lasseman kunde få jobb hos dom?!…lol

Nu är det för visso många år sedan jag hade med dem att göra. Men jag kommer fortfarande ihåg hur förvånad jag var över hur trevliga, ödmjuka, positiva, men framför allt, mänskliga, jag tyckte att de var i sin framtoning. Delar inte alls din upplevelse.
Håller med! Alltid bra bemött :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp