belåna bostadsrätt eller ha bostad som säkerhet

hej :)
Jag är inne på att ta ett blancolån men har funderat på vad som är bäst och inte riktigt hittat o fattat:)
Ska man belåna upp bostadsrätten eller ta ett privatlån med bostaden som säkerhet?
Lånet är till för att lösa andra skitlån och krediter.
Vad går snabbast och enklast om nån kunnig och vänlig själ vet och har tid att svara. TACK
/Anna

Jag är inne på att ta ett blancolån men har funderat på vad som är bäst och inte riktigt hittat o fattat:)
Ska man belåna upp bostadsrätten eller ta ett privatlån med bostaden som säkerhet?
Vad går snabbast och enklast om nån kunnig och vänlig själ vet och har tid att svara. TACK
/Anna

Det där är ju samma sak. Kalla det vad du vill, jag säger nog bolån, och lös bort det du har, betala av bolånet ganska snabbt.

/Anna
Det blir samma lika ändå. ”Renovera badrummet” istället så slipper du grisa ner UC’n med en blanco ff. Sen är det lite pyssel att baka in blanco i bolånet. Onödig tid att lägga ner.

haha jaha ja då förklarar det varför jag inte fattar nåt :) stort tack för svar!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp