Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver rådgivning gällande samlingslån

Hej, jag behöver lösa lån och komma ner i månadskostnad. Jag sökte för ca en månad sen om samlingslån, men fick inga förslag. Är det inte lite märkligt? Visst belåningen är ganska hög, men jag skulle samla.

Hur det ser ut:
Lån:
337.000 marginalen 9%
129.000 Avida 14% ränta (horribelt) fick sänkt från 16%
95.000 Nstart 10%
Billån:
139.000, bilens värde ca 200.000

Så vad kan jag göra? Hade ett tidigare billån som låg på 100.000 som är betalt bort men syns än, kan det göra skillnad när det försvinner? Syns dock fortfarande en månad senare…

Jag sökte som sagt men fick inga förslag att samla, sökte på 440.000 att samla, sänkte belopp men noll erbjudanden.

UC 2.0
4FF
Inget skuldsaldo
Inga betalningsanmärkningar
Inkomst 350.000
36k underskott

1 uc försvinner i december. Så jag antar att jag behöver vänta tills dess? Finns det något man kan göra i dagsläget?

Fick ner räntan på Avida, men Nstart vill göra kreditupplysning för att sänka räntan, men är det inte dumt att slösa en ff nu?

Finns det andra tips på att få ner månadskostnaden nu? Eller behöver jag vänta tills oktober och testa söka då? Inkomsten var inte så hög 2022 men hoppades på ett erbjudande att samla iallafall.

För 2 månader sedan flyttade jag ihop med flickvännen, kan det ge positiv syn på UC? Att man delar boendekostnad?

I september börjar jag nytt jobb och kommer ha 450.000 i årsinkomst.

Är det så enkelt att jag måste stå ut i ett år till innan jag kan få till något? Borde iallafall kunna få ett 140.000 lån med bättre ränta om nån månad, så gör det lite skillnad.

Börjar bli dyrt och skulle helst vilja förbättra situationen och få ner räntorna, det funkar men är inte optimalt.

Senast ändrad:
Slösa inte en UC på Nystart, ta det senare isåfall. Vänta tills december så en ff försvinner och lånet på 100 000 försvinner. Gör säkert lite skillnad.

De syns väl i ett år efter de är avslutade (åtminstone vad du ser)

Räntor är ganska höga idag så att komma under 8-9% krävs ganska goda förutsättningar.
Eftersom Avida både är högre belopp och högre ränta så är det den du ska ta sikte på. Eller billånet för det skriver du ej ut räntan på, men det kanske är låg ränta där.

Slösa inte en UC på Nystart, ta det senare isåfall. Vänta tills december så en ff försvinner och lånet på 100 000 försvinner. Gör säkert lite skillnad.
Sant tack för tipset. Får helt enkelt avvakta till december när en ff och ena billånet inte syns, och även då kommer 1-2 ff vara 6 månader gamla. Har fått sänkt betyg förut när dom blivit 6 månader. Får stå ut några månader till.

Räntor är ganska höga idag så att komma under 8-9% krävs ganska goda förutsättningar.
Eftersom Avida både är högre belopp och högre ränta så är det den du ska ta sikte på. Eller billånet för det skriver du ej ut räntan på, men det kanske är låg ränta där.
Vad menar du skriver ej ut räntan på? Att jag inte får tillbaka på skatten av räntan där? Billånet är på 6,95%.

Ja men det ska ju inte stå som lån? Nu står det fortfarande att jag har 240.000 i billån, fast det bara är 139.000. Gått en månad nu!
Billån påverkar inte betyget alls. Jag avslutade ett billån på 197.000 kronor och hände ingenting. Tänker om du önskar få bättre betyg. För mig gjorde det iaf inte

Billån påverkar inte betyget alls. Jag avslutade ett billån på 197.000 kronor och hände ingenting. Tänker om du önskar få bättre betyg. För mig gjorde det iaf inte
Bara för att det inte gjorde det för dig så betyder det inte att det inte för det för andra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp