Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver Råd

Hej alla det är så att jag funderar på att släppa allt Till KFM, jag klarar inte att betala mer jag mår dåligt över mina skulder som är på 1 miljon tyvärr.
Känner inte att det är lönsamt att betala mina skulder som dom är nu.
När man inte har pengar över för att kunna leva och göra saker med mina barnen.
Jag har kollat på kronofogden hemsida och testat att göra testet för skuldsanering och enligt den så skulle jag få det, men jag tror inte jag kan få skuldsanering som det ser ut nu eftersom jag var dum nog att ta en Personalbil som kostar mer en vad jag hade räknat på och skrivit på för.
så min fråga ska jag släppa allt Till Kronofogden och söka skuldsanering senare.
Det som är lite komiskt är att de kan ta ca 1000 kr i löneutmätning, så om jag fattar det rätt så skulle det underlätta för mig att släppa allt eller tänker jag fel.
Behöver verkligen råd och hjälp för min ekonomi är inte hållbar nu när allt har gått upp och lånen blivit ännu dyrare..
Mvh Johan

Hej alla det är så att jag funderar på att släppa allt Till KFM, jag klarar inte att betala mer jag mår dåligt över mina skulder som är på 1 miljon tyvärr.
Känner inte att det är lönsamt att betala mina skulder som dom är nu.
När man inte har pengar över för att kunna leva och göra saker med mina barnen.
Jag har kollat på kronofogden hemsida och testat att göra testet för skuldsanering och enligt den så skulle jag få det, men jag tror inte jag kan få skuldsanering som det ser ut nu eftersom jag var dum nog att ta en Personalbil som kostar mer en vad jag hade räknat på och skrivit på för.
så min fråga ska jag släppa allt Till Kronofogden och söka skuldsanering senare.
Det som är lite komiskt är att de kan ta ca 1000 kr i löneutmätning, så om jag fattar det rätt så skulle det underlätta för mig att släppa allt eller tänker jag fel.
Behöver verkligen råd och hjälp för min ekonomi är inte hållbar nu när allt har gått upp och lånen blivit ännu dyrare..
Mvh Johan
Det finns ju klart fördelar med att få löneutmätning, du vet hur mycket pengar som du har att röra dig med varje månad. Nackdelen är att lånen inte minskar.
Tror att beslut till sanering inte baseras på den ekonomiska aspekten men din situation i sin helhet. Hur har du kommit dit, vad har du gjort för att förbättra situationen osv. När togs sista lånet.
Har förstått att dessa frågor än extremt viktiga inför ett godkännande för sanering.
Har du gjort en budget? Har du koll och kontroll över dina utgifter?

hej sista lånet togs juni 2022. Jag vet att skulden ökar men jag har ju även chans på skuldsanering även om skulden gått till Kronofogden.
Plus jag betalar ca 14000 kr idag på bara lån och nästa månad kommer det att öka till ca 15000 kr pga höjda räntor så det är inte hållbart som det är nu eftersom kronofogden max kommer att kunna dra 1000 kr i löneutmätning som jag fått fram på deras sida, så förstår du hur jag tänker lite !!
Jag har gjort en budget den går plus minus noll finns inget utrymme för något alls nu inte till kläder inte till resekostnader till och från jobbet så med andra ord går jag minus.
jag har gjort det jag kan för att betala lånen och mina utgifterna tyvärr svårt med åtta Barn så klart har jag mig själv att skylla men varje gång jag har fått tillbaka på skatten så har jag blivit tvungen att ta det till semestern!
Har varit hos skuldrådvigaren som sa att jag var en stark kandidat. Men eftersom jag var dum nog att slutföra Personalbilen via jobbet så måste jag vänta 3 år att den försvinner och sen söka, men nu går det inte längre så måste göra något åt det.
När jag beställde bilen för över ett år sedan så höll budgeten med alla utgifter men nu i år vart allt dyrare allt höjdes.
Personalbilen höjdes med ca 2000 där känner jag mig väldigt lurad eftersom som kakylen jag hade godkänt inte ens är närheten vad jag betalar svårtytt förklara och svårt att få hjälp att häva det, Men hade jag vetat att den skulle bli så dyr hade jag inte tagit den, och det är personalbilen jag tror jag faller på, jag kan bryta kontraktet om ett år mot en avgift så klart.
Och hur uppkom min skulder jo det började 2007 med en ögonlaser operation, sen kom första barnet 2008 och inkomsterna sjönk och sen började spåra lite många bil köp tyvärr man kan säga att alla mina lån gått till bilar dum som jag är och den klassiska lånefällan att ta lån för att lösa andra lån och sedan lån för att få bättre ränta och kostnad.
Och 2013 så hände det jag aldrig skulle hända jag fick gå från ett bra jobb som jag var inhyrd på till att få bara garantilön och bli uthyrd på skitjobb tills jag inte orkade längre och blev sjukskriven och utbränd ett år under den tiden förlorade jag ca hundratusen i inkomst så räddningen blev fler lån och en egen resa till USA som jag trodde skulle göra allt bättre men jag mådde sämre när jag kom hem kan tillägga att jag fick ingen Hjälpa från ett viss Bemaningsföretag som bara försökte göra så jag skulle säga upp mig och var väldig spydiga tyvärr.
Vill bara säga om ni klagar på min staving och menings uppbyggnad så kan jag bara försvara mig med att jag har dyselexi

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp