Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver råd: Hur kan jag effektivt minska mina skulder och omförhandla lån?

Jag skulle önska att få inputs om hur jag löser min skuldsituation på bästa sätt.
Jag vill gärna kunna få ner skulderna i en mer effektiv takt men också kunna omförhandla mina lån längre fram för bättre ränta.
Så här ser min situation ut. Slängde in en ansökan om samlingslån men fick inga bud förutom brixo på en liten skitsumma som går fetbort.

hur skulle du lägga upp det här?
Mina utgifter med lån inräknat uppnår ca 20 000 i mån och jag brukar få ut ca 28-29 (ibland mer ibland lite mindre)

- Morrow Bank

Ränta 10,2 %
Summa 385 823
Mån belopp 5400

- Avida finans kontokredit

Ränta 8.45 %
Summa 291 500
Kontokredit (omgjord till lån så går inte att plocka ut mer men står fortfarande som kredit)
Mån belopp 3000

- Norion bank kontokredit

Ränta 17 %
Summa 15 700
Mån belopp 1000

- ikano bank

Ränta 10,94 %
Summa 36 500
Mån belopp 900

Dnb finans billån

Ränta 5,2 %
Summa 28 000
Mån belopp 1300

Brixo kontokredit

Ränta 25% (?)
Summa 10 000
Mån belopp 500

Fairlo

Ränta 25 (?)
Summa 17 000
Månbelopp 600

Årsinkomst 450
Underskott 85
Uc 2 ff och 3,2

Kort svar nu bara. Tuffa räntor. Jag förstår din vilja att vilja samla och få ner räntorna. Men som du ju märkt är det svårt i dagens klimat och då gäller det ju att gneta på och ha tålamod, låta alla förfrågningar försvinna osv

Om jag vore du (det är så jag har jobbat själv) skulle jag jobba med snöbollsmetoden. Alltså att du fokuserar allt du kan på det minsta lånet (Brixo) först. Med det borta får du loss ytterligare lite du kan lägga varje månad på det näst minsta (Norion). Osv

Varefter du får bort fler krediter får du mer tyngd i snöbollen till nästa lån osv samtidigt som ditt betyg osv kommer att stiga i takt med att både förfrågningar och kreditgivare blir färre.

Hur ser ditt betyg ut på UC/Kreddy nu?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp