Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Behöver hjälp! Samlingslån
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 374576" data-attributes="member: 3402"><p>Okej, var värt ett försök.</p><p></p><p>Jag tror du kanske blir beviljad på Lendo/Advisa och får något erbjudande. Men om du ska ha lånet i många år råder jag att vänta ut några förfrågningar.</p><p>Inte bara för att få större chans att bli beviljad, men också för att få bättre räntor, rakt lån, vilket man kan få med bättre UC betyg. Bra om man ska ha lånet flera år.</p><p></p><p>Bankerna har dessutom blivit väldigt mycket tuffare i sin utlåning senaste året, så viktigt att sköta sitt UC betyg och tänk efter 2 gånger före du bränner iväg en UC förfrågan.</p><p>När löper dina UC förfrågningar ut?</p><p></p><p>Oftast kommer du få det som heter ett annuitetslån. Det betyder att man betalar ränta först och amortering sist.</p><p>Det vill säga om du har 150.000 på 12 eller 15 år så kommer skulden vara på kanske 145.000 om 2 år. </p><p></p><p>Man betalar samma belopp varje månad, men i början betalar man typ 95% ränta på räkningen och 5% amortering.</p><p>i slutet kanske du betalar 95% amortering och 5% ränta. </p><p></p><p>Om du då efter 2 år tar ett nytt lån med bättre ränta och samlar på 145.000 på 12 eller 15 år så börjar du om på ruta 1 och kommer igen bara betala ränta första åren, man kommer aldrig ner i belopp. </p><p>Har du ett rakt lån på 10% på 12 år på 150.000 så amorterar du 1050 kr varje månad och betalar ränta på 1250kr varje månad istället för att betala ca 2200 i ränta och 100kr i amortering första åren. </p><p></p><p>Delvis efter 2 år har du med ett rakt lån amorterat ner ca 25000 istället för någon enstaka tusenlapp.</p><p></p><p>Har du färre UC och bättre betyg har du bättre chanser till fler erbjudande och förhoppningsvis någon som ger rak amortering istället för annuitetslån.</p><p>Värt att kolla väldigt noga på. </p><p></p><p>Tog mig evigheter att inse vilken fälla jag satt i när man omförhandlade annuitetslån för bättre ränta men amorteringen gick aldrig ner och man började om gång efter gång.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 374576, member: 3402"] Okej, var värt ett försök. Jag tror du kanske blir beviljad på Lendo/Advisa och får något erbjudande. Men om du ska ha lånet i många år råder jag att vänta ut några förfrågningar. Inte bara för att få större chans att bli beviljad, men också för att få bättre räntor, rakt lån, vilket man kan få med bättre UC betyg. Bra om man ska ha lånet flera år. Bankerna har dessutom blivit väldigt mycket tuffare i sin utlåning senaste året, så viktigt att sköta sitt UC betyg och tänk efter 2 gånger före du bränner iväg en UC förfrågan. När löper dina UC förfrågningar ut? Oftast kommer du få det som heter ett annuitetslån. Det betyder att man betalar ränta först och amortering sist. Det vill säga om du har 150.000 på 12 eller 15 år så kommer skulden vara på kanske 145.000 om 2 år. Man betalar samma belopp varje månad, men i början betalar man typ 95% ränta på räkningen och 5% amortering. i slutet kanske du betalar 95% amortering och 5% ränta. Om du då efter 2 år tar ett nytt lån med bättre ränta och samlar på 145.000 på 12 eller 15 år så börjar du om på ruta 1 och kommer igen bara betala ränta första åren, man kommer aldrig ner i belopp. Har du ett rakt lån på 10% på 12 år på 150.000 så amorterar du 1050 kr varje månad och betalar ränta på 1250kr varje månad istället för att betala ca 2200 i ränta och 100kr i amortering första åren. Delvis efter 2 år har du med ett rakt lån amorterat ner ca 25000 istället för någon enstaka tusenlapp. Har du färre UC och bättre betyg har du bättre chanser till fler erbjudande och förhoppningsvis någon som ger rak amortering istället för annuitetslån. Värt att kolla väldigt noga på. Tog mig evigheter att inse vilken fälla jag satt i när man omförhandlade annuitetslån för bättre ränta men amorteringen gick aldrig ner och man började om gång efter gång. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Behöver hjälp! Samlingslån
Topp