Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Behöver hjälp med timeline - Hur länge tar det från räkningarna förfaller till inkasso - kfm - utmätning?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 370813" data-attributes="member: 3402"><p>Ingen som har koll på ungefär hur länge det tar från att man släpper skulderna till att dom går till inkasso och hur länge det tar där innan skulderna från inkasso går till kronofogden? Hur länge efter det får man utmätning</p><p>Det jag söker är facit på ungefärlig tid.</p><p></p><p>Säg exempelvi: Collector: Inkasso om ca 3 månader, från inkasso tar det 1 månader till KFM utan kontakt, efter KFM tar det 2 månader till utmätning.</p><p>Eller: <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9068" target="_blank">Fairlo</a> 2 månader till inkasso, 1 månad från inkasso till KFM, 1 månad från KFM till utmätning.</p><p></p><p>Vilka aktörer har ni koll på från listan och vad är eran erfarenhet efter ni släppt dom. Är det någon av aktörerna som är väldigt snabb att skicka till inkasso och kfm som är värt att hålla i ett tag till för att dra ut på processen.</p><p></p><p>Mitt mål här är att försöka få minst 2 försök till skuldsanering innan en utmätning startar. Säg att första skuldsaneringsförsöket blir nekat och jag skickar en ny ansökan så vill jag hinna få utfallet från den med innan jag startar en utmätning.</p><p>Det kan vara intressant att veta med vilka inkasson som sen är lättast att ha att göra med för att dra ut på tiden. Tror att jag inte kommer svara på dom flesta. men om någon är väldigt snabb att skicka vidare kan det vara värt betala 1-2 räkningar hos dom efter uppgörelse.</p><p></p><p>Jag vill helst undvika utmätning, men skapa 2 chanser till möjlighet om godkänd skuldsanering först om ni fattar hur jag menar.</p><p>Lång story kort: Jag känner flera chefer väldigt bra både i jobb och privat, samt deras vänner och det vore oerhört pinsamt att få utmätning. Utfallet vid utmätning skulle innebära många brända broar och bränt förtroende med utmätning. Därför vill jag göra allt för att få skuldsanering först för att slippa utmätning. Med nuvarande väntetider hos KFM så blir det förmodligen en kamp mot klockan då jag besämt mig för att släppa skulderna eftersom jag inte kommer kunna gå runt. Men kan jag betala någon som är snabb på att dra det vidare kan jag offra lite pengar för att dra ut på det till utfall från skuldsaneringsbesked kommer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 370813, member: 3402"] Ingen som har koll på ungefär hur länge det tar från att man släpper skulderna till att dom går till inkasso och hur länge det tar där innan skulderna från inkasso går till kronofogden? Hur länge efter det får man utmätning Det jag söker är facit på ungefärlig tid. Säg exempelvi: Collector: Inkasso om ca 3 månader, från inkasso tar det 1 månader till KFM utan kontakt, efter KFM tar det 2 månader till utmätning. Eller: [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9068"]Fairlo[/URL] 2 månader till inkasso, 1 månad från inkasso till KFM, 1 månad från KFM till utmätning. Vilka aktörer har ni koll på från listan och vad är eran erfarenhet efter ni släppt dom. Är det någon av aktörerna som är väldigt snabb att skicka till inkasso och kfm som är värt att hålla i ett tag till för att dra ut på processen. Mitt mål här är att försöka få minst 2 försök till skuldsanering innan en utmätning startar. Säg att första skuldsaneringsförsöket blir nekat och jag skickar en ny ansökan så vill jag hinna få utfallet från den med innan jag startar en utmätning. Det kan vara intressant att veta med vilka inkasson som sen är lättast att ha att göra med för att dra ut på tiden. Tror att jag inte kommer svara på dom flesta. men om någon är väldigt snabb att skicka vidare kan det vara värt betala 1-2 räkningar hos dom efter uppgörelse. Jag vill helst undvika utmätning, men skapa 2 chanser till möjlighet om godkänd skuldsanering först om ni fattar hur jag menar. Lång story kort: Jag känner flera chefer väldigt bra både i jobb och privat, samt deras vänner och det vore oerhört pinsamt att få utmätning. Utfallet vid utmätning skulle innebära många brända broar och bränt förtroende med utmätning. Därför vill jag göra allt för att få skuldsanering först för att slippa utmätning. Med nuvarande väntetider hos KFM så blir det förmodligen en kamp mot klockan då jag besämt mig för att släppa skulderna eftersom jag inte kommer kunna gå runt. Men kan jag betala någon som är snabb på att dra det vidare kan jag offra lite pengar för att dra ut på det till utfall från skuldsaneringsbesked kommer. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Behöver hjälp med timeline - Hur länge tar det från räkningarna förfaller till inkasso - kfm - utmätning?
Topp