Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver er hjälp, nu, sen, samlingslån, nytt lån?

Behöver råd och hjälp!

jag har 27,3 I uc score, 8ff varav tre försvinner till 23mars. Har förra året 305,000kr Årsinkomst och inget underskott

synliga lån 494.000kr
Diverse olika bla northmill och nu kommer även easycredit in, fullt utnyttjade.

tror inte mitt betyg sänks jätte mycket efter att dessa tre förfrågningarna försvinner men kommer dock ha möjlighet att betala in 10.000kr på norrhmill(20k nyttjat nu) och 7,500 på easycredit( 20k nyttjat där med) till den 23, inga betalningsanmärkningar.

min nya årsinkomst blir 349.000kr men med ett underskott på 54.000kr. Min fråga nu är, ska jag chansa att göra en ansökan efter den 23 mars när jag då har 5ff eller ska jag låta nya inkomst och easycredit synas betala ner easy och northmill, när kan jag ha bäst chans?? Och ska jag söka samlingslån eller nytt lån(med tanke på att jag har massa skulder utanför uc och det är dom jag måste bli av med) tänkt söka 350.000k och I slutet på året eller början på nästa sikta på att ha två större lån.

tacksam för all hjälp jag kan få och era tankar på hur jag skall gå tillväga.

Senast ändrad:
Behöver råd och hjälp!

jag har 27,3 I uc score, 8ff varav tre försvinner till 23mars. Har förra året 305,000kr Årsinkomst och inget underskott

synliga lån 494.000kr
Diverse olika bla northmill och nu kommer även easycredit in, fullt utnyttjade.

tror inte mitt betyg sänks jätte mycket efter att dessa tre förfrågningarna försvinner men kommer dock ha möjlighet att betala in 10.000kr på norrhmill(20k nyttjat nu) och 7,500 på easycredit( 20k nyttjat där med) till den 23, inga betalningsanmärkningar.

min nya årsinkomst blir 349.000kr men med ett underskott på 54.000kr. Min fråga nu är, ska jag chansa att göra en ansökan efter den 23 mars när jag då har 5ff eller ska jag låta nya inkomst och easycredit synas betala ner easy och northmill, när kan jag ha bäst chans?? Och ska jag söka samlingslån eller nytt lån(med tanke på att jag har massa skulder utanför uc och det är dom jag måste bli av med) tänkt söka 350.000k och I slutet på året eller början på nästa sikta på att ha två större lån.

tacksam för all hjälp jag kan få och era tankar på hur jag skall gå tillväga.
Någon?

Hej och med risk att jag missuppfattar något men varför dela upp betalningarna mellan northmill och easycredit? Pumpa in de sammanlagda 17,5 på ena och lös det lilla som kvarstår snarast. Sedan kan du ta månadsavgiften du lagt den ena och pumpa in i den andra fort som satan så försvinner den snart också? Lös bort den med högst ränta först!

Hej och med risk att jag missuppfattar något men varför dela upp betalningarna mellan northmill och easycredit? Pumpa in de sammanlagda 17,5 på ena och lös det lilla som kvarstår snarast. Sedan kan du ta månadsavgiften du lagt den ena och pumpa in i den andra fort som satan så försvinner den snart också? Lös bort den med högst ränta först!

Hade kunnat lösa northmill nu och avsluta men när syns det och påverkar mitt uc score då? Görs det när easycredit blir synligt så är man ju tillbaka på ruta ett igen? Och är det då inte bättre att föra in så att man inte utnyttjat 100% av krediterna än att avsluta en men få en nu fullt utnyttjad? Har du några synpunker ang mina frågor I övrigt I mitt inlägg? Gällande om jag borde vänta eller söka I slutet av månaden etc? Tack:)

Utan att vara expert på området verkar du inte ha överdrivet mycket lån i förhållande till inkomst. Möjligen en aningens många ff, men har du bara 5 st kvar efter den 23:e skulle jag nog vänta in detta datum, då sjunker ditt UCscore avsevärt. Framgår inget kring betalningsanmärkningar så förutsätter att du är grön.

Skulle oavsett försöka få bort den kredit med högst ränta i sin helhet, invänta lönen den 25:e om det behövs (för att få bort de sista tusenlapparna) dessutom har du bara 5ff då och då bör det verkligen inte vara något problem via Lendo eller Advisa. Hoppas jag har varit till hjälp och håll oss gärna uppdaterade

Råder dig att inte söka samlingslån förrän du har ett UC-score under 10. Gärna ner mot 1-2% för att vara riktigt säker.

Om du har möjlighet så vänta ut fler än de tre första förfrågningarna och betala ner på krediterna så att betyget blir bättre, risk att du kommer få dålig ränta på samlingslånet annars.

Med 27% i betyg är jag tveksam till att du blir erbjuden något i huvudtaget.

Utan att vara expert på området verkar du inte ha överdrivet mycket lån i förhållande till inkomst. Möjligen en aningens många ff, men har du bara 5 st kvar efter den 23:e skulle jag nog vänta in detta datum, då sjunker ditt UCscore avsevärt. Framgår inget kring betalningsanmärkningar så förutsätter att du är grön.

Skulle oavsett försöka få bort den kredit med högst ränta i sin helhet, invänta lönen den 25:e om det behövs (för att få bort de sista tusenlapparna) dessutom har du bara 5ff då och då bör det verkligen inte vara något problem via Lendo eller Advisa. Hoppas jag har varit till hjälp och håll oss gärna uppdaterade

Har läst lite här att för vissa händer ingenting när ff försvinner och börjar bli lite nervös. inga betalningsanmärkningar..än... men det är väl just det, det börjar brinna I knutarna nu.

tror du att jag möjligen kan ha större chans att få ett lån med 305k årsinkomst/noll underskott eller avvakta till nya årsinkomsten syns med 349k/54k underskott?:/ tänker att det borde gå även om räntan inte blir så bra, dock kan det kvitta nu och får bli en senare fråga då allt är bättre än att ha det som jag har nu.

Råder dig att inte söka samlingslån förrän du har ett UC-score under 10. Gärna ner mot 1-2% för att vara riktigt säker.

Om du har möjlighet så vänta ut fler än de tre första förfrågningarna och betala ner på krediterna så att betyget blir bättre, risk att du kommer få dålig ränta på samlingslånet annars.

Med 27% i betyg är jag tveksam till att du blir erbjuden något i huvudtaget.

Är införstådd I att räntan inte kommer bli bra, dock vet jag inte hur länge jag kan hålla mig ”flytande”, har inga anmärkningar idag men det börjar bli lite kris helt klart. Så jag tar hellre ett lån med kass ränta än att få anmärkningar. Tänker att jag efter sommaren då kan ansöka om ett nytt då planen i slutänden är att ha två större lån med så bra ränta som möjligt, men nu är det viktiga att släcka bränderna.. Tack för din input, uppskattas!

Är inte helt säker på just underskott men har läst i ett flertal trådar här att visst procent underskott är helt ok att ha. Kommer till min död hävda att du blir av med minst 1 skitkredit. Jag har endast ett kreditkort och överskrider jag 10 % av kreditgränsen sjunker mitt betyg. Sålänge jag håller mig under 10% händer ingenting. Som flera duktiga skribenter skriver här så anses en kredit snarare som något positivt (det finns buffert om det skiter sig). Två krediter och uppåt verkar anses som dåligt beteende. Därför tycker jag du ska lösa en av dom om du kan, ju färre ju mer trovärdig. En enstaka kredit sänker inte din låneansökan

Är inte helt säker på just underskott men har läst i ett flertal trådar här att visst procent underskott är helt ok att ha. Kommer till min död hävda att du blir av med minst 1 skitkredit. Jag har endast ett kreditkort och överskrider jag 10 % av kreditgränsen sjunker mitt betyg. Sålänge jag håller mig under 10% händer ingenting. Som flera duktiga skribenter skriver här så anses en kredit snarare som något positivt (det finns buffert om det skiter sig). Två krediter och uppåt verkar anses som dåligt beteende. Därför tycker jag du ska lösa en av dom om du kan, ju färre ju mer trovärdig. En enstaka kredit sänker inte din låneansökan

ja precis, har läst detsamma men inte helt lätt att lyckas räkna ut vad som är ok och inte. Det som syns nu I uc angående krediter är SEB som är en kontokredit, den pendlar upp och ner beroende på hur mycket jag har på mitt lönekonto då dom två är ihopkopplade, avida kredit och northmill. I övrigt är resten lån. Northmill kan jag lösa men då syns väl inte det förens I nästa uppdatering? Och då är det ju det här om man ska vänta och chansa på att easycredit och underskottet inte dödar ens chanser :/
Får tillbaka på skatten också men där står jag med I valet och kvalet, skickar jag in deklarationen nu får jag tillbaka 18k avvaktar jag och lägger till körersättning får jag tillbaka lite över 30k, får jag skatteåterbäringen till påsk kan jag ju ta bort easy med men förlorar 10k på det usch allt är så flummigt och luddigt så blir tokig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp