Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Behöver bara skriva av mig..
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Annhha" data-source="post: 152906" data-attributes="member: 4186"><p>Först vill jag säga att du är oerhört stark som varit spelfri i 9 månader och klarat det utan stöd från din/dina närmaste.</p><p>Jag själv har varit spelfri i 13 månader och börjar mer och mer inse vilken unik man jag har. Aldrig ett ord till mig och han har stöttat mig till 100% från dag 1. Går med mig på varje möte på föreningen för spelberoende. Jag har också fått kämpa för att få tillbaka tilliten bl a med min son. Det är små steg och tålamod som gäller. Vi som blir spelfria vill gärna ställa allt till rätta så fort som möjligt men vi har sårat människor i vår närhet och när de ser att vi verkligen menar allvar så kan de flesta förlåta...</p><p>Min avlidne mans syster vill dock inte ha kontakt med mig då hon höll kontakt med min son som hon är faster till efter mitt självmordsförsök som gjorde för 13 månader sedan när mitt spelberoende gick överstyr. Hon menar att då skulle vi prata om min son. Så fel hon har, jag är inte ute efter att mjölka henne på information men hon känner mig inte längre. Jag har fått tillbaka kontakten med min son och det räcker för mig. Det gör mig ledsen men jag är så pass stark i mig själv och det viktigaste för mig är att mina nära och kära har accepterat att jag har ett spelberoende men väljer att leva som spelfri.</p><p>Min man sa för drygt 1 år sedan att någonstans där inne finns tjejen som han träffade för nio år sedan. Så rätt han hade. Hans stöd har betytt mycket och han förstår att spelberoende är en sjukdom. Tyvärr är min man sjuk nu och jag får chans att göra något för honom genom att stötta och finnas för honom.</p><p>Jag hoppas att du håller fast vid ditt spelfria liv. Din sambo skulle behöva gå med på ett självhjälpsmöte för att få förståelse och insikt om vad ett spelberoende innebär. Vi som varit spelare har inte velat göra våra närmaste illa. Ofta är spelet en flykt från något som är jobbigt i livet. Tyvärr blir det ganska snart ekonomiska problem och då startar jakten på pengar och sedan är karusellen igång.</p><p>Det ekonomiska drabbar inte bara oss som spelare utan givetvis den vi lever ihop med. Jag tycker inte att du är värd att ta emot nedsättande kommentarer från din sambo. Du håller dig spelfri och det är stort. Känn dig stolt och var nöjd med dig själv. Kanske borde din sambo rannsaka sig själv... Ta itu med sina problem Hoppas ni kan lösa det på något vis.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Annhha, post: 152906, member: 4186"] Först vill jag säga att du är oerhört stark som varit spelfri i 9 månader och klarat det utan stöd från din/dina närmaste. Jag själv har varit spelfri i 13 månader och börjar mer och mer inse vilken unik man jag har. Aldrig ett ord till mig och han har stöttat mig till 100% från dag 1. Går med mig på varje möte på föreningen för spelberoende. Jag har också fått kämpa för att få tillbaka tilliten bl a med min son. Det är små steg och tålamod som gäller. Vi som blir spelfria vill gärna ställa allt till rätta så fort som möjligt men vi har sårat människor i vår närhet och när de ser att vi verkligen menar allvar så kan de flesta förlåta... Min avlidne mans syster vill dock inte ha kontakt med mig då hon höll kontakt med min son som hon är faster till efter mitt självmordsförsök som gjorde för 13 månader sedan när mitt spelberoende gick överstyr. Hon menar att då skulle vi prata om min son. Så fel hon har, jag är inte ute efter att mjölka henne på information men hon känner mig inte längre. Jag har fått tillbaka kontakten med min son och det räcker för mig. Det gör mig ledsen men jag är så pass stark i mig själv och det viktigaste för mig är att mina nära och kära har accepterat att jag har ett spelberoende men väljer att leva som spelfri. Min man sa för drygt 1 år sedan att någonstans där inne finns tjejen som han träffade för nio år sedan. Så rätt han hade. Hans stöd har betytt mycket och han förstår att spelberoende är en sjukdom. Tyvärr är min man sjuk nu och jag får chans att göra något för honom genom att stötta och finnas för honom. Jag hoppas att du håller fast vid ditt spelfria liv. Din sambo skulle behöva gå med på ett självhjälpsmöte för att få förståelse och insikt om vad ett spelberoende innebär. Vi som varit spelare har inte velat göra våra närmaste illa. Ofta är spelet en flykt från något som är jobbigt i livet. Tyvärr blir det ganska snart ekonomiska problem och då startar jakten på pengar och sedan är karusellen igång. Det ekonomiska drabbar inte bara oss som spelare utan givetvis den vi lever ihop med. Jag tycker inte att du är värd att ta emot nedsättande kommentarer från din sambo. Du håller dig spelfri och det är stort. Känn dig stolt och var nöjd med dig själv. Kanske borde din sambo rannsaka sig själv... Ta itu med sina problem Hoppas ni kan lösa det på något vis. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Behöver bara skriva av mig..
Topp