Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Bearbeta spelmissbruk
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="weroo83" data-source="post: 53165" data-attributes="member: 935"><p>Om han inte vill höra att det är ett beroende, ta med honom på ett Ga möte. Anhöriga är välkomna en gång i månaden (tex sista onsdagen i månaden olika på varje ort tror jag)</p><p></p><p>Jag hade med min man på några möten, han hade svårt att förstå mig innan han var med och hörde andras öden. Det blir mer verkligt när man hör andra med samma problem /beroende. </p><p></p><p>Kontakta kommunens spelterapeut, med denna kan du prata och träffa , men det kan även din sambo göra.</p><p>Tyvärr finns det väl inga svar på hans frågor..</p><p></p><p>Nu kanske jag är hård, men på ett sätt är han ju medberoende, eftersom han hjälper dig igen och igen. Vilket jag iof förstår att både du och han vill. Men hjälper det dig? Har du kommit till bottnen? </p><p>Tycker du själv att du är spelberoende eller tycker du bara att du spelar för mycket? Kan faktiskt vara en svår fråga. Tog ett tag för mig att inse hur illa det faktiskt var. </p><p></p><p>ni kan ju slänga ut datorn? Byta koder på betalkorten och bankdosan som bara din sambo kan.</p><p>Låta honom sköta allt som rör ekonomin? O så får du bara en fickpeng (låter kanske fånigt och förnedrande men för mig funkade dessa tips, har haft det så här i 3 år. Spelfri. Dock har jag inte fickpeng längre. Men ingen kod, ingen dator. Dator kommer jag aldrig ha igen)</p><p>Låt honom ta in posten. Osv.. Prata om spelandet för honom hur det känns tex, berätta om ditt beroende för alla i din närhet så alla du är nära kan stötta dig och prata.</p><p></p><p>Jag önskar dig all lycka till! Det går att komma ur det, även fast det kanske inte känns så nu så går det!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="weroo83, post: 53165, member: 935"] Om han inte vill höra att det är ett beroende, ta med honom på ett Ga möte. Anhöriga är välkomna en gång i månaden (tex sista onsdagen i månaden olika på varje ort tror jag) Jag hade med min man på några möten, han hade svårt att förstå mig innan han var med och hörde andras öden. Det blir mer verkligt när man hör andra med samma problem /beroende. Kontakta kommunens spelterapeut, med denna kan du prata och träffa , men det kan även din sambo göra. Tyvärr finns det väl inga svar på hans frågor.. Nu kanske jag är hård, men på ett sätt är han ju medberoende, eftersom han hjälper dig igen och igen. Vilket jag iof förstår att både du och han vill. Men hjälper det dig? Har du kommit till bottnen? Tycker du själv att du är spelberoende eller tycker du bara att du spelar för mycket? Kan faktiskt vara en svår fråga. Tog ett tag för mig att inse hur illa det faktiskt var. ni kan ju slänga ut datorn? Byta koder på betalkorten och bankdosan som bara din sambo kan. Låta honom sköta allt som rör ekonomin? O så får du bara en fickpeng (låter kanske fånigt och förnedrande men för mig funkade dessa tips, har haft det så här i 3 år. Spelfri. Dock har jag inte fickpeng längre. Men ingen kod, ingen dator. Dator kommer jag aldrig ha igen) Låt honom ta in posten. Osv.. Prata om spelandet för honom hur det känns tex, berätta om ditt beroende för alla i din närhet så alla du är nära kan stötta dig och prata. Jag önskar dig all lycka till! Det går att komma ur det, även fast det kanske inte känns så nu så går det! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Bearbeta spelmissbruk
Topp