Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Barnförsäkringar, vad har du?

Aldrig haft dåliga erfarenheter av försäkringar faktiskt. Alltid fått utbetalt det jag sökt, och ofta snabbt och utan större ansträngning eller bevisbörda.

Tror inte alls att de alltid försöker undvika att betala ut, då hade de gjort det mycket krångligare än idag där mycket är automatiserat och utbetalas via Swish och dylikt.

Min frys gick ex sönder i somras och ansökte då om ersättning för mat, fick 3000 swishat inom 24h utan att behöva bevisa ett dugg.
Flertalet telefoner som åkt i backen där man kunnat skicka in och fått lagat mot självrisk eller utbetalt belopp osv.

Aldrig haft dåliga erfarenheter av försäkringar faktiskt. Alltid fått utbetalt det jag sökt, och ofta snabbt och utan större ansträngning eller bevisbörda.

Tror inte alls att de alltid försöker undvika att betala ut, då hade de gjort det mycket krångligare än idag där mycket är automatiserat och utbetalas via Swish och dylikt.

Min frys gick ex sönder i somras och ansökte då om ersättning för mat, fick 3000 swishat inom 24h utan att behöva bevisa ett dugg.
Flertalet telefoner som åkt i backen där man kunnat skicka in och fått lagat mot självrisk eller utbetalt belopp osv.
Har också väldigt bra erfarenhet av försäkringsbolag.

Någon gång har jag nyttjat mobilförsäkring när mobilen blev stulen. Kunde hämta ut en splitterny 1-2 dagar efter. Vid stöld behövdes det givetvis registreras polisanmälan och ha kvitto. Men det gick väldigt snabbt.

Hemförsäkringen med drulle har jag nyttjat 2 gånger. Ena gången när airfryern for i golvet och andra gången med mobilen som sprack på baksidan och högtalaren blev dålig.

Jag öppnade bara ärende och sen kom utbetalningsbekräftelse 2 dagar senare på Kivra. Ingen kontakt, ingen komplettering, inga bilder, vet inte ens om jag behövde ladda upp kvitton. Minns att båda gångerna blev jag förvånad över att det nästan var för enkelt.

Så det är ett bra tips om ni har något trasigt av värde där hemma. Nyttja hemförsäkringen om ni har drulle. Det är troligen bara registrera ärenden så kommer pengar någon dag senare utan kontakt med någon och utan komplettering

Eftersom det var barnförsäkring tråden gällde.
Barnen fått utbetalt 2 ggr tror jag. En gång pga låg på sjukhus några dygn och en gång pga ärr.

Var inte min frys tillräckligt intressant Lasseman?;)

Tråden gick ju vidare i att försäkringar alltid är bluff o båg så tyckte ändå det kändes relevant att kunna svara att man inte håller med och varför.

Med småsaker fungerar det säkert helt ok. Jag menade mer när något viktigare händer än att en frys eller mobil går sönder.... Hoppas dock aldrig jag behöver nyttja något sådant. Inte någon av er andra heller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp