Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bara UC eller ny låneansökan?

Hej, jag vet det finns många kloka här inne, och hoppas på bra feedback.
Jag har nu 2 lån hos Collector. Jag ringde dom för att kolla om dom kunde sänka räntan. Visst, dom kunde kika på det men dom var först tvungen att ta en ny UC.
Jag svarade att det inte var aktuellt och att jag skulle återkomma.
Är det inte då bättre att göra en ny låneansökan via Lendo (1 UC) och se om någon erbjuder bättre ränta? Om inte så borde i såfall Collector använda sig av denna UC att kolla om räntesänkning är aktuellt?
Skiljer det på en UC fråga som begär ”info” om för en evt räntesänkning eller om UC görs med en förfrågan om ett lånebelopp?

Du hsr rätt, bättre söka genom Lendo då är det en ff som även Collector får ta del av. Du kanske får mkt bättre ränta av någon annan plus att du kan se vad du kan få egentlingen just nu

Hej, jag vet det finns många kloka här inne, och hoppas på bra feedback.
Jag har nu 2 lån hos Collector. Jag ringde dom för att kolla om dom kunde sänka räntan. Visst, dom kunde kika på det men dom var först tvungen att ta en ny UC.
Jag svarade att det inte var aktuellt och att jag skulle återkomma.
Är det inte då bättre att göra en ny låneansökan via Lendo (1 UC) och se om någon erbjuder bättre ränta? Om inte så borde i såfall Collector använda sig av denna UC att kolla om räntesänkning är aktuellt?
Skiljer det på en UC fråga som begär ”info” om för en evt räntesänkning eller om UC görs med en förfrågan om ett lånebelopp?
Du hsr rätt, bättre söka genom Lendo då är det en ff som även Collector får ta del av. Du kanske får mkt bättre ränta av någon annan plus att du kan se vad du kan få egentlingen just nu
Hej!
Stämmer inte riktigt. Jobbat på både Collector och nu senast låneförmedling. Du får påslag på räntesats via förmedling och man kan inte använda sig av samma UC som via förmedlarna.

Hej!
Stämmer inte riktigt. Jobbat på både Collector och nu senast låneförmedling. Du får påslag på räntesats via förmedling och man kan inte använda sig av samma UC som via förmedlarna.
Går fortfarande jättebra att förhandla ner räntan hos collector eller byta till ett bättre erbjudande på annan bank.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp