Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Banken bostadsrättsföreningen vill sälja vår bostad

Banken och bostadsrättsföreningen vill sälja vår bostad,vilket vi såklart gör. Men vart tar vi vägen med tre barn under 18 år med skulder och anmärkningar? Hoppas på lite vinst på radhuset så vi kan betala av ev del. Det blir bra när det är klart försöker jag tänka men tungt nu. Hur går man tillväga?

Kontakta omedelbart samtliga hyresvärdar på orten och i närheten.
Vissa går med på hyreskontrakt mot deposition (ibland 3 månader ibland 6 månader).

Jag har mailat några och väntar på svar,två sa ifrån. Men då erbjuder jag deposition. Hur mycket kan det vara?

Ok! Nyss pratat med en bra kvinna på stans skuldrådgivning,som kom med bra råd. För kf får vi bo kvar men banken och föreningen vill att vi säljer,då vi slarvat med betalningar. Inget som är obetalt men betalat för sent.
Sämsta tänkbara läge att sälja så vill att försöker förhandla. Har ni nå tips? Vi ska inte va sena nå mer om vi får ett halvår på oss! Håll tummarna är ni snälla! Vad mer kan man göra?

Ja smart! Från 1/2 är vi i fas så jag ska slå dom en signal! Och imorgon värderas radhuset så kan vi kontakta banken sen

Varken banken eller föreningen kan sälja bostadsrätten utan ett beslut i ryggen.

Beslut från kf eller vad tänker du? Vi har varit sena med att betala hyran och lånen men inga skulder och nu går det alltid först. Inget beslut om försäljning från kf! Och skuldrådgivning sa att vi skulle förhandla då det inte finns nåt övervärde och vi inte har någonstans att ta vägen. Så vi ska försöka med det och berätta för banken och föreningen att vi sökt hjälp så då kanske de kan ge oss tidsfrist för ett tag så vi får bevisa att vi kan!

Beslut från kf eller vad tänker du? Vi har varit sena med att betala hyran och lånen men inga skulder och nu går det alltid först. Inget beslut om försäljning från kf! Och skuldrådgivning sa att vi skulle förhandla då det inte finns nåt övervärde och vi inte har någonstans att ta vägen. Så vi ska försöka med det och berätta för banken och föreningen att vi sökt hjälp så då kanske de kan ge oss tidsfrist för ett tag så vi får bevisa att vi kan!
Beslut från antingen Kronofogden eller tingsrätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp