Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Bank vägrar lämna betaluppgifter för lån – vad göra?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gurka" data-source="post: 461350" data-attributes="member: 12750"><p>Hej!</p><p></p><p>Hoppas det är okej att jag skapar en tråd här. Jag är i en process att återbetala lån och en bank strular med mig. Det är ett litet skitlån på 26500kr och jag har kontaktat deras kundtjänst för att få betaluppgifter. Dem vägrar att ge mig några uppgifter och refererar till olika bankregler angående penningtvätt osv. Dem kräver dokumentation från mig angående inkomst m.m. Jag skickar dem mina senaste lönespecifikationer, vad jag fått i skatteåterbäring och bevis från min internetbank att dessa pengar gått till mitt konto (vilket är betydligt större summor än detta lilla lån). Vill fortfarande inte ge mig några betaluppgifter och kräver nu ett fullständigt kontoutdrag från min bank för dem senaste 3 månaderna.</p><p></p><p>Nu börjar jag bli irriterad och det känns ganska personligt att dela med sig av var jag handlar med tidpunkt, plats och swish(personuppgifter) m.m.</p><p></p><p>I deras senaste svar till mig skriver dem att dem behöver säkra att det finns saldo för att återbetala lånet? -Jag skulle väll inte vilja återbetala lånet annars??? Se svaret nedan:</p><p></p><p>"Vi behöver dock se på flödet av transaktionerna som skett de senaste tre månaderna för att säkerställa att det finns täckning på ditt konto för att kunna slutbetala ditt lån hos oss."</p><p></p><p>Så är detta okej för ett lån som är så pass litet? Hade ni gått med på detta? Några tips?</p><p></p><p>Mvh Gurka</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gurka, post: 461350, member: 12750"] Hej! Hoppas det är okej att jag skapar en tråd här. Jag är i en process att återbetala lån och en bank strular med mig. Det är ett litet skitlån på 26500kr och jag har kontaktat deras kundtjänst för att få betaluppgifter. Dem vägrar att ge mig några uppgifter och refererar till olika bankregler angående penningtvätt osv. Dem kräver dokumentation från mig angående inkomst m.m. Jag skickar dem mina senaste lönespecifikationer, vad jag fått i skatteåterbäring och bevis från min internetbank att dessa pengar gått till mitt konto (vilket är betydligt större summor än detta lilla lån). Vill fortfarande inte ge mig några betaluppgifter och kräver nu ett fullständigt kontoutdrag från min bank för dem senaste 3 månaderna. Nu börjar jag bli irriterad och det känns ganska personligt att dela med sig av var jag handlar med tidpunkt, plats och swish(personuppgifter) m.m. I deras senaste svar till mig skriver dem att dem behöver säkra att det finns saldo för att återbetala lånet? -Jag skulle väll inte vilja återbetala lånet annars??? Se svaret nedan: "Vi behöver dock se på flödet av transaktionerna som skett de senaste tre månaderna för att säkerställa att det finns täckning på ditt konto för att kunna slutbetala ditt lån hos oss." Så är detta okej för ett lån som är så pass litet? Hade ni gått med på detta? Några tips? Mvh Gurka [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Bank vägrar lämna betaluppgifter för lån – vad göra?
Topp