Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bästa lösning för mina lån?

Gick igenom mina "skit lån"

Blev riktigt besviken på mig själv vilket idiotiskt lån jag tog i juni förra året. Allt för att spelandet skulle få sin dos.

Bank Norwegian
Belopp 50 000 kr. Månadssumma 1050 kr i 15 år. Totalt 189 000 kr!!!

Så även om jag har många förfrågningar och lån till min inkomst så var jag tvungen att hitta bättre lån.
Sökte via Forex blev tyvärr erbjuden 30 000 kr 12-15 % ränta. Lägre månadssumma i alla fall.

Sen tänkte jag att jag har varit trogen kunde hos Santander i många år.
Har ett lån på 27 000 kr med 4.56 % ränta. Sökte 50 000 kr och blev beviljad. Dock en lägre summa och dom skickar allt via posten. Så vet inte vilken summa dom erbjuder men jag antar att det är 30 000 kr?

Så hur hade ni gjort?
Min plan är om båda erbjuder 30 000 kr så tar jag båda 2 och sen amorterar av ett av lånen på resternade 10 000 kr.

Ett annat alternativ är skattepengarna. Jag kan ta ett av lånen och sen försöker jag amortera bort resten av 20 000 kr väldigt fort. Jag tror knappast jag får 20 000 kr tillbaka. Fick 8600 kr förra året. Hamnar nog i lite högre.

Tror ni någon av lånegivarna kan erbjuda 20 000 kr till om man samtalar och berättar min situation? Någon med erfarenhet.

Vad är det för nackdel att ta båda de nya lånen och sedan när du har pengar över så amorterar du extra på Forex lånet.

Jag tog ena lånet, sen betalar jag in 15000 kr med skattepengar + egna så snart jag av med det lånet

Låter klokt, personligen är jag alltid positiv till att ta väck den med högst ränta först. Aldrig kul att amortera ihjäl sig på ett lån som i slutändan visade sig vara dubbelt så dyrt som ursprunget pga räntor. Det är dock en smaksak. Är man beroende av varje krona i månaden är det kanske lättare att lösa smålån först = mer pengar i månaden. Det vet bara du. Lycka till och håll oss uppdaterade hur du gjorde

Låter klokt, personligen är jag alltid positiv till att ta väck den med högst ränta först. Aldrig kul att amortera ihjäl sig på ett lån som i slutändan visade sig vara dubbelt så dyrt som ursprunget pga räntor. Det är dock en smaksak. Är man beroende av varje krona i månaden är det kanske lättare att lösa smålån först = mer pengar i månaden. Det vet bara du. Lycka till och håll oss uppdaterade hur du gjorde

Jag gåloehmed. Fick mig en eftertänkare efter mitt spelmissbruk angående mina lån.
Har tidigare amorterat bort ett lån på cash2you med 25% ränta.

Banknorwegian förscunnerom en månad med 22% ränta

22% låter juh inte så mycket men helvete vad mycket det blev för dig på 15 år. Skönt du blir av med den skiten!

Och till maj 2019 har jag endast amorterat 600 kr av 1000 kr i månaden. År 14-15 amorterar jag 10 000 kr. Sjukaste jag har varit med om men jag tog ju ändå beslutet att ta lånet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp