Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bästa låneförmedlare för tillfället?

Hej!

Jag ska ansöka om ett lån och vill gärna höra om era färska erfarenheter av olika låneförmedlare (senaste 2-3 månaderna).

Min viktigaste fråga är:
Fick du själv se och välja bland låneerbjudandena online, eller blev du uppringd av en säljare som presenterade "det bästa lånet"?

Jag har hört att Lendo eventuellt har ändrat sin process och nu ringer upp med ett förslag istället för att man själv väljer från en lista.
Stämmer det?

Dela gärna med er av:

Vilken låneförmedlare du använde.
Hur presentationen av låneerbjudandena gick till (lista på hemsidan, telefonsamtal, etc.).
Om du upplevde att du hade full kontroll att själv välja det lån som passade dig bäst.

Tack på förhand för hjälpen!

Jag sökte nyss Lendo och kunde inte se erbjudanden utan att de ville ringa och sälja…

Jag sa dock jag skulle ha lånet kort och ville kunna välja själv, då släppte dom så jag kunde välja men kom inte undan samtalet

Jag sa dock jag skulle ha lånet kort och ville kunna välja själv, då släppte dom så jag kunde välja men kom inte undan samtalet
Tack för svar!

Ok, men släppte de enbart då du sa att du skulle ha lånet kort?
Tänker jag vill ju själv kunna välja det lån jag vill, inte vad de tycker passar mig bäst...
Dessutom orkar jag inte sitta i telefon och förklara att jag inte vill ha deras försäkringar osv...
Som de troligen gör allt för att sälja på en.

Uppskattar om någon har något annat här än Lendo då det verkar som Lendo är påväg åt fel håll. (Enligt mig iaf)

Hur gör Zmarta? Ska söka i slutet av november. Är det någon som fått vettiga erbjudanden senaste tiden?

Tack för svar!

Ok, men släppte de enbart då du sa att du skulle ha lånet kort?
Tänker jag vill ju själv kunna välja det lån jag vill, inte vad de tycker passar mig bäst...
Dessutom orkar jag inte sitta i telefon och förklara att jag inte vill ha deras försäkringar osv...
Som de troligen gör allt för att sälja på en.

Uppskattar om någon har något annat här än Lendo då det verkar som Lendo är påväg åt fel håll. (Enligt mig iaf)
Precis då släppte hon så jag kunde välja erbjudande, men inledde men hon ville försöka utöka lånebelopp och flytta ett annat med (var inte ens aktuellt)..sedan ringde de upp x antal dgr senare och försökte sälja på låneskydd , tog bara lån på 15 k

Jag undrar om det bara är vissa individer som blir kontaktade, eller om det har blivit en praxis att kontakta alla som får ett erbjudande….Zmarta, Advisa, Axo Finans… händer det samma där också?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp