Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bästa lån utanför uc?

Vem av alla dåliga aktörer utanför uc har bäst vilkor? Tänker lösa kreditkort inför samlingslån i höst.. Så förhoppningsvis ska jag inte ha lånet så länge... Men vill ju ha så bra som det går ändå å gärna bank som är vettig att ha att göra med. (inget krångel med att betala av allt i förtid Om jag får samlingslån...)

Extralånet: 10K - 50K - Effektiv ränta: 31,82%
Brixo Privatlån: 10K - 100K - Effektiv ränta: 23,4%
Happycash - 1K - 8K - Effektiv ränta: 29,33%

Blir tyvärr inte mycket bättre än så såvitt jag vet. Wästgötafinans var tidigare bästa valet men de har lagt över allt till Moank nu förtiden som tar UC.

Extralånet: 10K - 50K - Effektiv ränta: 31,82%
Brixo Privatlån: 10K - 100K - Effektiv ränta: 23,4%
Happycash - 1K - 8K - Effektiv ränta: 29,33%

Blir tyvärr inte mycket bättre än så såvitt jag vet. Wästgötafinans var tidigare bästa valet men de har lagt över allt till Moank nu förtiden som tar UC.
Ok tack å ingen av dessa syns på uc som skuld heller väl!?

Ok tack å ingen av dessa syns på uc som skuld heller väl!?

Extralånet/Happycash syntes inte 2022 när jag sist hade dom. Ingen av dessa är tydliga om rapporteringen i deras avtal, endast vilken kreditupplysning som använder.

Angående Brixo som jag personligen inte haft finns denna information i deras FAQ.

”De banker som använder UC rapporterar nämligen tillbaka ytterligare information till UC om sina kunder. Därför har de tillgång till följande information som inget annat kreditupplysningsbolag har. Brixo rapporterar inte till UC.”

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp