Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Avstängd pga upprepad utnyttjad ångerrätt

Hej. Någon som blivit avstängd från Binly för att ha misskött sin kredit? Jag har utnyttjat ångerrätten vid flera tillfällen och har nu blivit avstängd för lån på obestämd tid. Har det hänt någon av er? Hur länge är man avstängd månntro?

Hej. Någon som blivit avstängd från Binly för att ha misskött sin kredit? Jag har utnyttjat ångerrätten vid flera tillfällen och har nu blivit avstängd för lån på obestämd tid. Har det hänt någon av er? Hur länge är man avstängd månntro?
Sålänge dem vill :) Förmodligen räknas du som en "dålig kund" i deras bok. Dem tjänar inga pengar när du nyttjar ångerrätten tänker jag? Och det finns inget som tvingar dem att faktist låta dig låna.
Avstängningen kan därför vara permanent.

Lika bra det.
Men, kan ändå undra, om detta skulle prövas rättsligt då ångerrrätten är inskriven i lagen. Att bli avstängd enbart av det skälet kanske inte är lagligt. Menar inte att TS ska göra det. Bara rätthaveristiska tankar…

Lika bra det.
Men, kan ändå undra, om detta skulle prövas rättsligt då ångerrrätten är inskriven i lagen. Att bli avstängd enbart av det skälet kanske inte är lagligt. Menar inte att TS ska göra det. Bara rätthaveristiska tankar…
Är ingen rätt att låna så dem har alltid rätten att neka. Sen kan dem skylla på precis vad som helst för att man inte får låna så går inte göra så mkt åt det rättsligt ändå

Lika bra det.

Det förutsätter ju att du har rätt att låna pengar. Vilket du inte har i någon lag. Kreditföretagen bestämmer själva.

Yes jag har samma sak. Kunde låna upp till 50k vardera på cre*** och lum***. Har för mig att jag nyttjade ångerrätten 2-3 gånger och nu får jag inte låna en krona. Väldigt skönt, grattis till dig från mig!
MVH

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp