Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Avsluta skuldsanering och betala alla skulder
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 458054" data-attributes="member: 3402"><p>Eftersom arvet täcker allt så hade jag låtit borgenärerna ompröva i detta fall om dom vill ha sina pengarna</p><p></p><p>1. Om du omprövar själv får du nästan garanterat betala av alla skulder</p><p>2. Om borgenärerna omprövar så får du också betala av alla skulder. Men det finns inga garantier på att dom upptäcker arvet och lämnar in en omprövning.</p><p></p><p>Skuldsaneringen blir du mest troligt inte av med av den anledningen som jag förstår det.</p><p></p><p>Finns riktigt inget att vinna på att ompröva själv här tror jag. Tycker borgenärerna får komma på det om arvet själv och lämna in en omprövning.</p><p></p><p>Det finns ju alltid moraliska biten att göra rätt för sig. Men det skulle väll vara det. Moralbiten är inget jag skulle bry mig om. Bankerna har förstört tillräckligt för mig med oansvarsfull och omoralisk utlåning.</p><p></p><p>Skulle arvet bara täcka hälften av skulderna. Då måste man ompröva själv, annars riskerar man att tappa skuldsaneringen om borgenärerna kommer på en. Men täcker arvet alla skulder så ser jag inte vad förlusten kan bli. Utfallet blir troligen samma oavsett om man omprövar själv eller om borgenärerna omprövar. Att man får betala allt. Men om man lämnar det i borgenärernas händer så har man i varje fall en chans att det missas och att man får behålla pengarna.</p><p></p><p>Däremot om du inte omprövar hade jag lagt dom på ett sparkonto tills vidare och avvakta för att se om någon annan omprövar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 458054, member: 3402"] Eftersom arvet täcker allt så hade jag låtit borgenärerna ompröva i detta fall om dom vill ha sina pengarna 1. Om du omprövar själv får du nästan garanterat betala av alla skulder 2. Om borgenärerna omprövar så får du också betala av alla skulder. Men det finns inga garantier på att dom upptäcker arvet och lämnar in en omprövning. Skuldsaneringen blir du mest troligt inte av med av den anledningen som jag förstår det. Finns riktigt inget att vinna på att ompröva själv här tror jag. Tycker borgenärerna får komma på det om arvet själv och lämna in en omprövning. Det finns ju alltid moraliska biten att göra rätt för sig. Men det skulle väll vara det. Moralbiten är inget jag skulle bry mig om. Bankerna har förstört tillräckligt för mig med oansvarsfull och omoralisk utlåning. Skulle arvet bara täcka hälften av skulderna. Då måste man ompröva själv, annars riskerar man att tappa skuldsaneringen om borgenärerna kommer på en. Men täcker arvet alla skulder så ser jag inte vad förlusten kan bli. Utfallet blir troligen samma oavsett om man omprövar själv eller om borgenärerna omprövar. Att man får betala allt. Men om man lämnar det i borgenärernas händer så har man i varje fall en chans att det missas och att man får behålla pengarna. Däremot om du inte omprövar hade jag lagt dom på ett sparkonto tills vidare och avvakta för att se om någon annan omprövar. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Avsluta skuldsanering och betala alla skulder
Topp