Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Avslag på skuldsanering pgr av lån/krediter som tagits nära inpå min ansökan när bör man ansöka igen?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Brasse" data-source="post: 418289" data-attributes="member: 10700"><p>Fick avslag pgr av krediter som tagits nära inpå min ansökan om skuldsanering, jag visste redan att inköpen som gjordes nära inpå min ansökan skulle sätta käpar i hjullet för att bli, beviljad skuldsanering så jag är ej förvånad att jag fick avslag, ville också veta om det var något annat än just krediterna som tagit nära inpå som skulle göra att fick avlag men verkar bara, vara det tolkar jag det som? När tycker ni att det är rimligt att göra en ny ansökan? Vid nästa ansökan Kollar kronofogden skälen till varför man fick avslag första gången? Och om det är som i mitt fall pgr av att skulderna har tagit nära inpå min ansökan går man efter detta via nästa ansökan eller gör man en helt ny bedömning av allt?</p><p></p><p>Detta är vad som stod i brevet från kronofogden kopierar en bit av brevet.</p><p></p><p>Det finns omständigheter som talar för att du ska beviljas skuldsanering. Du</p><p>uppger att du har betalat vad du har kunnat och förhandlat med dem du är</p><p>skyldig pengar. Detta har vi tagit med i vår bedömning.</p><p>Det finns även omständigheter som talar emot att du ska beviljas skuldsanering.</p><p>En del av dina skulder har uppkommit till följd av lån och krediter som har</p><p>tagits nära inpå din ansökan för att göra inköp av möbler och elektronik. Att du</p><p>har skuldsatt dig med stora belopp och nära inpå din ansökan som inte varit</p><p>nödvändiga för att klara hushållets försörjning när du redan var överskuldsatt</p><p>talar starkt mot att bevilja dig skuldsanering</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Brasse, post: 418289, member: 10700"] Fick avslag pgr av krediter som tagits nära inpå min ansökan om skuldsanering, jag visste redan att inköpen som gjordes nära inpå min ansökan skulle sätta käpar i hjullet för att bli, beviljad skuldsanering så jag är ej förvånad att jag fick avslag, ville också veta om det var något annat än just krediterna som tagit nära inpå som skulle göra att fick avlag men verkar bara, vara det tolkar jag det som? När tycker ni att det är rimligt att göra en ny ansökan? Vid nästa ansökan Kollar kronofogden skälen till varför man fick avslag första gången? Och om det är som i mitt fall pgr av att skulderna har tagit nära inpå min ansökan går man efter detta via nästa ansökan eller gör man en helt ny bedömning av allt? Detta är vad som stod i brevet från kronofogden kopierar en bit av brevet. Det finns omständigheter som talar för att du ska beviljas skuldsanering. Du uppger att du har betalat vad du har kunnat och förhandlat med dem du är skyldig pengar. Detta har vi tagit med i vår bedömning. Det finns även omständigheter som talar emot att du ska beviljas skuldsanering. En del av dina skulder har uppkommit till följd av lån och krediter som har tagits nära inpå din ansökan för att göra inköp av möbler och elektronik. Att du har skuldsatt dig med stora belopp och nära inpå din ansökan som inte varit nödvändiga för att klara hushållets försörjning när du redan var överskuldsatt talar starkt mot att bevilja dig skuldsanering [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Avslag på skuldsanering pgr av lån/krediter som tagits nära inpå min ansökan när bör man ansöka igen?
Topp