Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peach" data-source="post: 326798" data-attributes="member: 5017"><p>Ursäkta att jag lägger mig i med mina egna tankar om det du berättar utan att ha all fakta.</p><p></p><p>Han gjorde slut med dig, han har utifrån vad du sagt delvis satt dig/ bidragit till att du är i den här situationen. Han vill inte samarbeta kring eran framtida gemensamma situation eller för den delen tycker att du ska reda upp dina problem själv (vilket jag iofs tycker är rätt), nu vill han plötsligt att ni ska bli sambos igen och du har inte varit ärlig med din ekonomiska situation. Tycker du själv att det låter rimligt att bli sambo med en sådan person? Och varför ska ni ens bli sambos igen? För att ni älskar varandra eller för att det är mer praktiskt? Eller för att han inte vill betala underhåll?</p><p></p><p>Du måste ju för det första tänka på vad som händer om han slänger ut dig, vart ska du ta vägen då? Har du ett hyreskontrakt nu? Isf bör du vara väldigt mån om att behålla det för när anmärkningarna är ett faktum är möjligheten till ett annat boende minimala. Den sitsen vill man inte hamna i framför allt om man har barn.</p><p></p><p>Du var dessutom på väg mot att kanske få en skuldsanering beviljad och då helt plötsligt ville han inte betala underhåll och tyckte att han haft barnen tillräckligt för att undkomma det, även om så var fallet. Vad är det för människa du tänker fortsätta ditt liv med? Någon som är mån om dig? Det låter inte så.</p><p></p><p>Att barnen vill bo nära sina vänner eller ha sina föräldrar under samma tak, ja det vill väl förmodligen alla barn. Men dom har ju inte tillgång till de vuxnas verklighet och vet ju således inte vad som är bäst för dom. Det är ju dom vuxna som ska förstå den skillnaden. Att barnen blir besvikna utifrån att du gör det som är bäst för dig och således barnen är ju inget du i ett sånt här läge kan ta hänsyn till. Du är ju den vuxna!</p><p></p><p>Med tanke på den situationen du befinner dig i så låter det inte som att du tar förnuftiga beslut med tanke på vad som väntar dig med antingen utmätning eller eventuell skuldsanering. Se till att ha ditt på det torra för din skull och barnens innan du flyttar ihop med någon som kastat ut dig en gång. Ordna upp ditt liv innan du gör det värre med att blanda in pappan till dina barn som inte vill hjälpa dig igenom det du står inför.</p><p></p><p>Du bör tänka på dig själv i första hand, för fixar inte du det vad har dina barn att vänta då?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peach, post: 326798, member: 5017"] Ursäkta att jag lägger mig i med mina egna tankar om det du berättar utan att ha all fakta. Han gjorde slut med dig, han har utifrån vad du sagt delvis satt dig/ bidragit till att du är i den här situationen. Han vill inte samarbeta kring eran framtida gemensamma situation eller för den delen tycker att du ska reda upp dina problem själv (vilket jag iofs tycker är rätt), nu vill han plötsligt att ni ska bli sambos igen och du har inte varit ärlig med din ekonomiska situation. Tycker du själv att det låter rimligt att bli sambo med en sådan person? Och varför ska ni ens bli sambos igen? För att ni älskar varandra eller för att det är mer praktiskt? Eller för att han inte vill betala underhåll? Du måste ju för det första tänka på vad som händer om han slänger ut dig, vart ska du ta vägen då? Har du ett hyreskontrakt nu? Isf bör du vara väldigt mån om att behålla det för när anmärkningarna är ett faktum är möjligheten till ett annat boende minimala. Den sitsen vill man inte hamna i framför allt om man har barn. Du var dessutom på väg mot att kanske få en skuldsanering beviljad och då helt plötsligt ville han inte betala underhåll och tyckte att han haft barnen tillräckligt för att undkomma det, även om så var fallet. Vad är det för människa du tänker fortsätta ditt liv med? Någon som är mån om dig? Det låter inte så. Att barnen vill bo nära sina vänner eller ha sina föräldrar under samma tak, ja det vill väl förmodligen alla barn. Men dom har ju inte tillgång till de vuxnas verklighet och vet ju således inte vad som är bäst för dom. Det är ju dom vuxna som ska förstå den skillnaden. Att barnen blir besvikna utifrån att du gör det som är bäst för dig och således barnen är ju inget du i ett sånt här läge kan ta hänsyn till. Du är ju den vuxna! Med tanke på den situationen du befinner dig i så låter det inte som att du tar förnuftiga beslut med tanke på vad som väntar dig med antingen utmätning eller eventuell skuldsanering. Se till att ha ditt på det torra för din skull och barnens innan du flyttar ihop med någon som kastat ut dig en gång. Ordna upp ditt liv innan du gör det värre med att blanda in pappan till dina barn som inte vill hjälpa dig igenom det du står inför. Du bör tänka på dig själv i första hand, för fixar inte du det vad har dina barn att vänta då? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!
Topp