Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Avslag inledande skuldsanering - Vad händer nu?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 408829" data-attributes="member: 3402"><p>"Det finns även omständigheter som talar emot att du ska beviljas skuldsanering.</p><p>Du har fått stora skulder till följd av att du tagit lån för att betala på dina skulder</p><p>för att undvika att hamna i Kronofogdens register."</p><p></p><p>Detta sålde jag in rätt bra och vände till min fördel både i tal och personligt brev. Det var något jag fick förklara och blev lite pressad på, varför jag tagit lån för att betala andra lån.</p><p></p><p>Då sa jag att det var för att jag inte ville hamna hos KFM förrän jag fått en lägenhet med förstahandskontrakt och säkrat ett boende i 5 år för att kunna gå igenom en skuldsanering.</p><p>Men att jag hållt nere dom senaste lånen och kreditbeloppen till minimal nivå för att orsaka mina borgenärer minsta möjliga skada. Att det endast var för att klara mig fram till en flytt utan anmärkning och ha mat på bordet då jag alltid haft skäligheten för planerad skuldsanering och mina borgenärer i åtanke sen ett bra tag tillbaka. Sa även att jag tagit det med handläggaren på kommunnen som bekräftade att jag agerat korrekt.</p><p></p><p>Det mesta sant, men viss sanning med modifikation, men min handläggare berömde mig och tyckte det var smart drag.</p><p></p><p>I och med att du är godkänd på flera punkter och väntetiden är förmodligen ett halvår (du har över ett halvår mer skälighet när ansökan granskas på senaste skulderna) så tycker jag du skickar in en ny ansökan och är mer förberedd på argumentationen.</p><p>Säg att det är 6 månader väntetid istället för 5 med en semestermånad. Då kan det vara passande att skicka in i Maj. 6 månader från Maj är November.</p><p></p><p>Får du inledande i November så startar du på 2 betalfria månader istället för 1. Man betalar inte månaden man får inledande besked, utan månaden efter. Men eftersom December är betalfri så blir första månaden att betala i Januari. Sen kommer eventuell skatteåterbäring (tyvärr inte för mig), löneförhöjning för året etc några månader efter Januari.</p><p>Börja med 2 betalfria månader kan vara skönt för att bygga budget, så en detalj att tänka på, bra om man kan pricka in November som jag gjorde (årets bästa månad att börja en skuldsanering på, andra bästa månaden är Maj). Tror du har en skaplig chans att bli beviljad på ansökan 2 av vad jag läst, även om du skickar in relativt snart. Gör det dock via handläggare på kommunen för maximal chans.</p><p></p><p>Vad gäller personligt brev kan jag inte bevisa om det är bra eller dåligt, men jag tror inte det skadar om det är välskrivet. Jag la ner mycket tid på mitt med många argument och postade in det postledes för unik ansökan faktor/större chans för att det blev läst, samt postade en planerad reviderad version med någon månad senare för att visa ökad engagemenang, lagt till fler vidtagna skälighetsåtgärder och visa vilja att få sanering. Handläggaren sa att mitt case blev väldigt tydligt och att personliga brevet var gediget som vägde till min fördel (sant eller inte vet jag inte, men hade många argument och vidtagna åtgärder som jag beskrev var med den allmänna skäligheten i åtanke). Så min erfarenhet av personligt brev är positiv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 408829, member: 3402"] "Det finns även omständigheter som talar emot att du ska beviljas skuldsanering. Du har fått stora skulder till följd av att du tagit lån för att betala på dina skulder för att undvika att hamna i Kronofogdens register." Detta sålde jag in rätt bra och vände till min fördel både i tal och personligt brev. Det var något jag fick förklara och blev lite pressad på, varför jag tagit lån för att betala andra lån. Då sa jag att det var för att jag inte ville hamna hos KFM förrän jag fått en lägenhet med förstahandskontrakt och säkrat ett boende i 5 år för att kunna gå igenom en skuldsanering. Men att jag hållt nere dom senaste lånen och kreditbeloppen till minimal nivå för att orsaka mina borgenärer minsta möjliga skada. Att det endast var för att klara mig fram till en flytt utan anmärkning och ha mat på bordet då jag alltid haft skäligheten för planerad skuldsanering och mina borgenärer i åtanke sen ett bra tag tillbaka. Sa även att jag tagit det med handläggaren på kommunnen som bekräftade att jag agerat korrekt. Det mesta sant, men viss sanning med modifikation, men min handläggare berömde mig och tyckte det var smart drag. I och med att du är godkänd på flera punkter och väntetiden är förmodligen ett halvår (du har över ett halvår mer skälighet när ansökan granskas på senaste skulderna) så tycker jag du skickar in en ny ansökan och är mer förberedd på argumentationen. Säg att det är 6 månader väntetid istället för 5 med en semestermånad. Då kan det vara passande att skicka in i Maj. 6 månader från Maj är November. Får du inledande i November så startar du på 2 betalfria månader istället för 1. Man betalar inte månaden man får inledande besked, utan månaden efter. Men eftersom December är betalfri så blir första månaden att betala i Januari. Sen kommer eventuell skatteåterbäring (tyvärr inte för mig), löneförhöjning för året etc några månader efter Januari. Börja med 2 betalfria månader kan vara skönt för att bygga budget, så en detalj att tänka på, bra om man kan pricka in November som jag gjorde (årets bästa månad att börja en skuldsanering på, andra bästa månaden är Maj). Tror du har en skaplig chans att bli beviljad på ansökan 2 av vad jag läst, även om du skickar in relativt snart. Gör det dock via handläggare på kommunen för maximal chans. Vad gäller personligt brev kan jag inte bevisa om det är bra eller dåligt, men jag tror inte det skadar om det är välskrivet. Jag la ner mycket tid på mitt med många argument och postade in det postledes för unik ansökan faktor/större chans för att det blev läst, samt postade en planerad reviderad version med någon månad senare för att visa ökad engagemenang, lagt till fler vidtagna skälighetsåtgärder och visa vilja att få sanering. Handläggaren sa att mitt case blev väldigt tydligt och att personliga brevet var gediget som vägde till min fördel (sant eller inte vet jag inte, men hade många argument och vidtagna åtgärder som jag beskrev var med den allmänna skäligheten i åtanke). Så min erfarenhet av personligt brev är positiv. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Avslag inledande skuldsanering - Vad händer nu?
Topp