Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Avsäga mig arv eller begära arv oöverlåtbart
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lali" data-source="post: 374815" data-attributes="member: 6664"><p>Har</p><p></p><p>jag tycker det är rörigt men som jag förstår det ärver vi 25% var, men hälften av det kan min pappa fritt välja att ge till annat syskon eller mina barn, då blir det alltså resterande 12,5% som jag alltid har rätt till och som jag isåfall får avsäga mig i efterhand?</p><p></p><p>om kfm skulle utmäta mitt arv, vad går de på först?</p><p></p><p>det finns kontanta medel, aktier, fonder, fordon, traktorer, truckar, hjullastare, sågverk, verktyg och maskiner som säkert är värda en del. Finns även skog att avverka och virke att sälja. Skulle kronofogden gå på detta först eller är det fastigheten de kräver försäljning av?</p><p>I vårt fall finns det ju mycket av värde i lösöre på gården. För att kunna driva verksamhet kan ju inte maskiner säljas tex då de behövs i arbetet.</p><p></p><p>om gården är en verksamhet där man får en inkomst på ett par hundratusen om året, kan det hindra försäljning? Och om huset på gården hyrs ut till mig eller annat syskon, kan det också förhindra att de kräver en försäljning?</p><p></p><p>kan tillägga att jag och mina barn kan tvingas att hyra in oss i pappas hus då vi just nu är i en situation då vi kan behöva flytta från nuv boende. Eftersom jag är hos kfm är det i princip min enda möjlighet då det nästan är omöjligt att få hyreskontrakt med skulder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lali, post: 374815, member: 6664"] Har jag tycker det är rörigt men som jag förstår det ärver vi 25% var, men hälften av det kan min pappa fritt välja att ge till annat syskon eller mina barn, då blir det alltså resterande 12,5% som jag alltid har rätt till och som jag isåfall får avsäga mig i efterhand? om kfm skulle utmäta mitt arv, vad går de på först? det finns kontanta medel, aktier, fonder, fordon, traktorer, truckar, hjullastare, sågverk, verktyg och maskiner som säkert är värda en del. Finns även skog att avverka och virke att sälja. Skulle kronofogden gå på detta först eller är det fastigheten de kräver försäljning av? I vårt fall finns det ju mycket av värde i lösöre på gården. För att kunna driva verksamhet kan ju inte maskiner säljas tex då de behövs i arbetet. om gården är en verksamhet där man får en inkomst på ett par hundratusen om året, kan det hindra försäljning? Och om huset på gården hyrs ut till mig eller annat syskon, kan det också förhindra att de kräver en försäljning? kan tillägga att jag och mina barn kan tvingas att hyra in oss i pappas hus då vi just nu är i en situation då vi kan behöva flytta från nuv boende. Eftersom jag är hos kfm är det i princip min enda möjlighet då det nästan är omöjligt att få hyreskontrakt med skulder. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Avsäga mig arv eller begära arv oöverlåtbart
Topp