Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Avbryta skuldsanering
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 449877" data-attributes="member: 3402"><p>Vänta och kolla om du har borgenärer som tar upplysning på dig efter deklarationen om någon månad först skulle jag kanske göra?</p><p></p><p>Så antingen omprövar du, borgenärerna omprövar eller så följer du betalplanen och hoppas du klarar dig i mål utan omprövning.</p><p></p><p>- Omprövar du att betala alla skulder så får du garanterat avbryta saneringen och betala 100% av alla skulder</p><p>- Omprövar borgenärerna så får du garanterat avbryta saneringen och betala 100% av alla skulder</p><p>- Omprövar ingen så betalar du bara till betalplanens slut och sen är du klar.</p><p></p><p>KFM lägger sig inte i utan omprövning och anmärkningen ligger kvar i 5 år oavsett.</p><p></p><p>Om du enligt betalplanen ska betala ex 30% totalt av dina skulder så hade jag bara följt betalplanen och se hur det blir.</p><p></p><p>Tänkter jag fel här?</p><p>- Om jag har 2 miljoner i skulder och får skuldsanering</p><p>- Jag får in 3 miljoner så jag täcker alla skulder</p><p>- Jag ska betala 30% på betalplanen, totalt 700.000</p><p></p><p>Då finns det väll ingen idé att ompröva själv?</p><p></p><p>Antingen får jag betala alla skulder för att borgenärerna omprövar, vilket ändå är exakt samma utfall som om jag själv hade omprövat.</p><p>Eller så omprövar ingen och jag kommer i mål på 700.000 kr istället för 2 miljoner+ ränta</p><p></p><p>Det är väll kanske den enda gången jag inte skulle ompröva vid inkomstökning. Om jag får en inkomst som täcker alla skulder och räntor. För då har jag bara något att förlora på att ompröva själv, vill borgenärerna ha sina pengar får dom själva komma fram till att omprövning behövs, gör dom inte det så betalar jag totalt 30%, får 1.3 miljoner rabatt + räntan och behåller mina miljoner.</p><p></p><p>Finns det någon som helst poäng att själv ompröva i detta läge? Jag ser bara nackdelar om man har så man täcker 100% av alla lån och räntor att ompröva själv</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 449877, member: 3402"] Vänta och kolla om du har borgenärer som tar upplysning på dig efter deklarationen om någon månad först skulle jag kanske göra? Så antingen omprövar du, borgenärerna omprövar eller så följer du betalplanen och hoppas du klarar dig i mål utan omprövning. - Omprövar du att betala alla skulder så får du garanterat avbryta saneringen och betala 100% av alla skulder - Omprövar borgenärerna så får du garanterat avbryta saneringen och betala 100% av alla skulder - Omprövar ingen så betalar du bara till betalplanens slut och sen är du klar. KFM lägger sig inte i utan omprövning och anmärkningen ligger kvar i 5 år oavsett. Om du enligt betalplanen ska betala ex 30% totalt av dina skulder så hade jag bara följt betalplanen och se hur det blir. Tänkter jag fel här? - Om jag har 2 miljoner i skulder och får skuldsanering - Jag får in 3 miljoner så jag täcker alla skulder - Jag ska betala 30% på betalplanen, totalt 700.000 Då finns det väll ingen idé att ompröva själv? Antingen får jag betala alla skulder för att borgenärerna omprövar, vilket ändå är exakt samma utfall som om jag själv hade omprövat. Eller så omprövar ingen och jag kommer i mål på 700.000 kr istället för 2 miljoner+ ränta Det är väll kanske den enda gången jag inte skulle ompröva vid inkomstökning. Om jag får en inkomst som täcker alla skulder och räntor. För då har jag bara något att förlora på att ompröva själv, vill borgenärerna ha sina pengar får dom själva komma fram till att omprövning behövs, gör dom inte det så betalar jag totalt 30%, får 1.3 miljoner rabatt + räntan och behåller mina miljoner. Finns det någon som helst poäng att själv ompröva i detta läge? Jag ser bara nackdelar om man har så man täcker 100% av alla lån och räntor att ompröva själv [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Avbryta skuldsanering
Topp