Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avbryta ansökan om skuldsanering

Hej,
Sökte skuldsanering i början av April och som det är nu bör ansökan tas upp i oktober någon gång enligt väntetiderna.

Lång historia kort så väntar sambon att föda i december och därmed gå ner kraftigt i inkomst pga föräldrapenning istället för lön.
Ska jag mejla kronofogden och dra tillbaka min ansökan om skuldsanering och skicka in en ny nu istället som tas upp i december lagom till att barnet faktiskt finns, även på papper, eftersom omprövningsbeslut ändå har 5månaders väntetid?
Eller har jag fått något om bakfoten, för vill ju inte få en beviljad skuldsanering baserat på uppgifter där hushållet erhåller högre inkomst bara för att få barn, gå ner i inkomst och sedan vänta 5månader på ett omprövningsbeslut.

Hoppas det inte är allt för otydlig fråga. :)

Inleds det i oktober är nog inte beslutet klart innan årsskiftet, särskilt inte om barn tillkommer, då behöver man göra en ny delgivningsrunda med nytt förslag till skuldsanering

Tack för svar! Älskar att detta forum finns för att få ”riktiga svar” och inte bara byråkratiska svar som ges när man ringer myndigheter :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp