Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avbetalningsplan hos inkassobolag

Hur fick du den avbetalningsplanen via mail, på webben, samtal med handläggare eller hos kundtjänst?
Jag är medveten om att det inte går att få igenom de belopp man tror att man ska få, det har jag bittert fått erfara på mitt Folkia lån som ligger hos Svea. Trodde då att jag skulle kunna få betala under 1000 kronor i månaden men Folkia ville ha 2300/månad vilket jag kämpar med nu. Det är alltså inte inkassobolagen som bestämmer belopp i avbetalningsplanen utan det är smslånebolagen själva som bestämmer vilket månadsbelopp de vill ha i de fall de går med på en avbetalningsplan. Det är därför jag vill veta till vem vänder man sig för att få bästa villkor om det nu går att få en avbetalningsplan.

För nåt år sen hade jag ok-money hos intrum. Högsta belopp. Dom ville ha flera tusen i månaden, vilket jag visste jag inte skulle klara. Jag mejlade ok-money och fick ner kostnaden till 1000kr månaden. Kändes bra och blev en knäpp på näsan till intrum

Har försökt det också men handläggaren sa att Folkia tillåter max 3 månader på sina lån, oavsett belopp så det är bara att bita ihop till skulden är återbetald .Så när det gäller Folkia så har jag mailat, ansökt via webben och pratat med handläggare och enligt dem så går inte Folkia med på mer än 3 månader. På Pengos lånet fick jag 5 månader hos Intrum i alla fall.

Pengarnu.se

Pengarnu.se är bra att ha att göra med. Jag lyckades med att få till en avbetalning på 5 månader.

Fick du avbetalningsplanen hos inkasso eller hos Pengarnu direkt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp