Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Avbetalning till Ja-lån!

Har en skuld till Ja-lån på 8000kr som jag inte kan betala, har därför fått erbjudande att avbetala med 500kr/mån! Kan tyvärr inte betala mer PGA att jag har fått oväntade utgifter som kom som en kalldusch. Detta lån kommer att sluta på 16000kr!!! Får de verkligen ta ut så enorma räntor? Kanske bäst att låta det gå till kronis, nån som har några tankar kring det här? Varför jag har ett lån på 8000kr beror på att det blev fel när jag ansökte ,dom betalade ut summan två gånger o jag fick behålla båda!

Har en skuld till Ja-lån på 8000kr som jag inte kan betala, har därför fått erbjudande att avbetala med 500kr/mån! Kan tyvärr inte betala mer PGA att jag har fått oväntade utgifter som kom som en kalldusch. Detta lån kommer att sluta på 16000kr!!! Får de verkligen ta ut så enorma räntor? Kanske bäst att låta det gå till kronis, nån som har några tankar kring det här? Varför jag har ett lån på 8000kr beror på att det blev fel när jag ansökte ,dom betalade ut summan två gånger o jag fick behålla båda!

På vilket sätt skulle det vara bättre att låta det gå till kronofogden? Lär vara bättre att bita i det sura äpplet och betala den höga räntan än att bita i den sura citron som kronofogden innebär.

Jag vet inte vilken information du fick när du tog lånet, men just idag kan man se på deras hemsida att den effektiva räntan är 914%, så det bör inte komma som någon överraskning för dig att det är ett vansinnigt dyrt sätt att låna pengar.

Det du kan göra är polisanmäla företaget för ocker (vilket inte så ofta givit resultat historiskt).

Apropå det som blev fel med utbetalningen, det framgår inte på vilket sätt det blev fel och vem som stod för felet. Var det du som gjorde ett misstag, eller har företaget prånglat på dig ett lån du inte har sökt?
Om företaget gjort fel så borde du kunnat ångra lånet med en gång. Om de inte lät dig få köpet att gå tillbaka så är ju även det ärende för anmälan av något slag. Men om du inte anmälde inom skälig tid utan bara accepterade så hade de ju ingen chans att rätta felet och då får man anse det vara rätt agerat från företagets sida.
Är det du själv som på något sätt råkat ansöka två gånger så är det ju inget egentligt fel begånget heller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp