Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avbetalning på ny produkt i befintligt abonnemang – tillåtet vid skuldsanering?

Hej,

Jag har en pågående skuldsanering som är godkänd och har vunnit laga kraft. Jag har sedan flera år tillbaka ett mobilabonnemang och har nu fått möjlighet att lägga till en Apple Watch på abonnemanget för 197 kr extra i månaden (som avbetalning). Jag undrar om detta är tillåtet. Tacksam för svar från er som vet. Tack på förhand!

Hej,

Jag har en pågående skuldsanering som är godkänd och har vunnit laga kraft. Jag har sedan flera år tillbaka ett mobilabonnemang och har nu fått möjlighet att lägga till en Apple Watch på abonnemanget för 197 kr extra i månaden (som avbetalning). Jag undrar om detta är tillåtet. Tacksam för svar från er som vet. Tack på förhand!
Vem menar du skulle ha nån åsikt? Skuldsaneringen/KFM bryr sej inte om vad du gör med de pengar du har över. Sen är det ju inte säkert det går igenom ändå om det tas en kreditupplysning i samband m detta köp.

Ja det är okej. Men min gissning är att det tas en upplysning och du blir nekad.

Åh, vad bra – tack! Jag blev fundersam eftersom ChatGPT är väldigt tydlig med att man inte får ta på sig nya skulder. Jag tolkar en ny avbetalning i ett befintligt abonnemang som en ny skuld, och trodde därför också att det inte var tillåtet..

Ingen kommer ompröva (och görs det kommer ingen få igenom en avslutad sanering) för att man ser att mobilabonnemangskostnaden gått upp 197kr

Senast ändrad:
Åh, vad bra – tack! Jag blev fundersam eftersom ChatGPT är väldigt tydlig med att man inte får ta på sig nya skulder. Jag tolkar en ny avbetalning i ett befintligt abonnemang som en ny skuld, och trodde därför också att det inte var tillåtet..
Ingen kollar detta. Borgenärerna kan ju inte veta ifall du ingått ett abonnemang under tiden med sanering. Du gör ju vad du vill med de pengar du får över. Om du vill ta av ditt förbehåll för att betala extra på ditt abonnemang så är det ju upp till dej.

Ingen kollar detta. Borgenärerna kan ju inte veta ifall du ingått ett abonnemang under tiden med sanering. Du gör ju vad du vill med de pengar du får över. Om du vill ta av ditt förbehåll för att betala extra på ditt abonnemang så är det ju upp till dej.
Tack för ditt svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp