Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Att leva med sig själv

Nu när man kanske får vara lite ledig från jobb finns lite tid att reflektera vad man ställt till med. Hur gör ni för att inte hata/klandra er själva konstant? Jag blir inte av med det. Är fylld med så mycket självhat att jag spenderat så många år till detta elände. Finns bot?

Jag vet att jag har gjort fel och jag mår emellanåt superdåligt men brukar tänka så här att ingen av lånen tog jag för att leva i lyx utan det började med att man tog ett lån när det var kris och sen blev det som det blev. Men är jag en sämre människa för det?? Jag drogar inte, super inte och varken stjäl, mördar eller gör inbrott. Jag är bara en vanlig människa som i en tillfällig situation gjorde ett idiotisk val.Ett val som jag får lida för en lång tid framöver. Det jag ångrar är att jag inte slutade i tid utan bara fortsatte och fortsatte, bara för att man var rädd för att hamna hos KF. När man var tvungen att släppa det man hade så var det jättedumt att inte man hade slutat tidigare för då skulle skulden inte vara så stor. Men som sagt var man tror att man man måste göra allt för att inte hamna där och så är det nog också tänkt men smslån , att man ska låna och låna igen om och om igen. Det slutar aldrig bra. Men som sagt var är jag en sämre människa för det?? Finns nog andra som är mycket värre än vad jag är. Jag har bestämt mig för att jag ska klara detta och jag veta att det kommer att ta en lång tid. Vi har redan betalat bort skulder på 100 000. Har också sett att man kan söka skuldsanering lättare nu, eller söka lån på tex Svea Bank, Marginalen bank, Blue step och sådana som man kan ha sitt hus som säkerhet. Har man inte så mycket lån så kan man söka förtidsåterbetalning på skatten nu när det går mot ett nytt år. Skatteverket brukar sällan neka om man har en skuld hos KF. Stor kram till dig och kämpa på, både du och ni andra!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp