Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Arvato Finance

Hej,

Fick meddelande idag på Kivra att Arvato Finance har hämtat en upplysning på mig från Creditsafe.

Jag har inte gjort något den senaste tiden som motiverar en upplysning på mig.

Vad jag förstår är Arvato Finance ett inkassobolag. Är det så att de tar kreditupplysning på en ifall de får in en skuld som ska drivas in?

Tacksam för svar.

Hej,

Fick meddelande idag på Kivra att Arvato Finance har hämtat en upplysning på mig från Creditsafe.

Jag har inte gjort något den senaste tiden som motiverar en upplysning på mig.

Vad jag förstår är Arvato Finance ett inkassobolag. Är det så att de tar kreditupplysning på en ifall de får in en skuld som ska drivas in?

Tacksam för svar.
Kan även vara ett lån som du har och dom sköter faktureringen åt

Jag förstår. I vilket syfte skulle de iså fall ta en kreditupplysning?

Jag förstår. I vilket syfte skulle de iså fall ta en kreditupplysning?
Dom kollar så att du kan betala fakturan som du skickar ut. Tex så anlitar Amazon Arvato finans också. Så när man får fakturan från Amazon så är det Arvato som sköter fakturorna är dom.

Inkassobolag gör ofta en kreditupplysning innan dom ska skicka det till ett betalföreläggande för att se om du har betalmöjligheter (är kostnad för inkassobolagen att ansöka om ett BF).

Någon som vet butiker som använder riverty för faktura? Elektronik i första hand.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp