Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Arktika Capital AB – Köpt skuld, påverkar det min skuldsanering?

Hej,
Jag väntar ju fortfarande på mitt slutgiltiga beslut om skuldsanering där jag fick inledande med betalplan i slutet av augusti 2025.

Idag får jag ett mail som säger att jag har ett brev hos Intrum och när jag loggar in så är det en skuld från Arktika Capital som ligger där. Det ser inte ut som ett inkassokrav och det står bara "konsumentlån". Vet någon om Arktika Capital har köpt upp någon annan banks skulder? Om så är fallet så undrar jag hur det blir med min skuldsanering? Jag har ju inte tagit något nytt lån eller har något annat lån som ligger utanför allt som finns i min ansökan om skuldsanering. Om Arktika Capital har tagit över skulder från andra långivare, följer informationen med då att skulden/skulderna finns i ansökan om skuldsanering? Eller hur hanterar jag denna? Det står inte något sista betalningsdatum heller som gör att man kan tro att det är ett inkassokrav. En röd "betalaknapp" finns förstås men jag ämnar ju inte betala den eller rättare sagt det kan jag inte för det är därför jag sökt skuldsanering.

Är det någon som vet mera och har fått liknande från Arktika Capital AB?

Vad göra?

Det är lugnt jag hade remember min inledande och när allt var klart vänta ut sista 3 veckorna fick jag ett brev från Intrum.Skulle betala 500000kr .Dom hade missat att jag hade inledande.Dom fick tel nr till kvinnan som skötte mitt.Göra om att intrum skulle ha pengar istället för remember.Helt missat läsa point .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp