Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Arbetet som Bostadsförvaltare...
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lize" data-source="post: 126355" data-attributes="member: 1435"><p>För sisådär 15 år sedan så slarvade jag med hyran, man dribblade fram och tillbaka i lånekarusellen och vips hade man inte betalt hyran i allt dribblande utan dragit över nästan varje månad, som värst 10 dagar. Tack och lov hände inget allvarligt fick "bara" påminnelser. Ögonöppnaren för mej blev en artikel om en gammal farbror som tagit fel hyresavi, på den tiden man fick allt på papper, han betalade in januaris hyra istället för decembers, de var förtryckta med vilken månad som avsågs och han fick tre i stöten. Han blev av med sin lägenhet, det gick till hyresnämnden som gick på fastighetsägarens linje, så han blev av med lägenheten, fast han aldrig tidigare betalt sent eller egentligen betalt "rätt" antal hyror. Jag blev riktigt skakad och började läsa en massa rättsfall i ämnet och i Sverige har vi Europas sämsta besittningsskydd när det gäller för sen betalning av hyran, om hyran inte är betald inom 7 dagar efter förfallodatum så har hyresvärden rätt att säga upp lägenheten. Efter det så är jag maniskt noggrann med att betala hyran samma dag som jag får lönen, jag brukar också dubbelkolla så att den står som betald hos hyresvärden också, via "mina sidor". Jag känner mej väldigt kluven i ämnet, givetvis ska någorlunda friska människor som jag själv alltid se till att betala hyran i tid, men det finns en del därute som är i händerna på gode män m.m som inte kan ta sitt ansvar, dessa känner jag för varje gång jag läser en artikel hur de blivit av med sin bostad.</p><p>Jag blir riktigt irriterad över när journalister inte ställer relevanta motfrågor utan bara publicerar snyfthistorier som exempelvis en kvinna i 25-årsåldern, som verkade fullt frisk och arbetsför är fotad med sin stora jycke i Aftonbladet och surar över att hon "bara" får 6.500 kr/månad i försörjningsstöd efter att ha blivit uppsagd på sitt arbete som hon haft i några år... givetvis borde reportern fråga henne varför hon inte tagit sitt ansvar och anmält sej till någon A-kassa och betalt en hundralapp i månaden, då kan jag känna att hon borde skämmas att vilja vara med i tidningen. Så ja jag är verkligen kluven i dessa frågor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lize, post: 126355, member: 1435"] För sisådär 15 år sedan så slarvade jag med hyran, man dribblade fram och tillbaka i lånekarusellen och vips hade man inte betalt hyran i allt dribblande utan dragit över nästan varje månad, som värst 10 dagar. Tack och lov hände inget allvarligt fick "bara" påminnelser. Ögonöppnaren för mej blev en artikel om en gammal farbror som tagit fel hyresavi, på den tiden man fick allt på papper, han betalade in januaris hyra istället för decembers, de var förtryckta med vilken månad som avsågs och han fick tre i stöten. Han blev av med sin lägenhet, det gick till hyresnämnden som gick på fastighetsägarens linje, så han blev av med lägenheten, fast han aldrig tidigare betalt sent eller egentligen betalt "rätt" antal hyror. Jag blev riktigt skakad och började läsa en massa rättsfall i ämnet och i Sverige har vi Europas sämsta besittningsskydd när det gäller för sen betalning av hyran, om hyran inte är betald inom 7 dagar efter förfallodatum så har hyresvärden rätt att säga upp lägenheten. Efter det så är jag maniskt noggrann med att betala hyran samma dag som jag får lönen, jag brukar också dubbelkolla så att den står som betald hos hyresvärden också, via "mina sidor". Jag känner mej väldigt kluven i ämnet, givetvis ska någorlunda friska människor som jag själv alltid se till att betala hyran i tid, men det finns en del därute som är i händerna på gode män m.m som inte kan ta sitt ansvar, dessa känner jag för varje gång jag läser en artikel hur de blivit av med sin bostad. Jag blir riktigt irriterad över när journalister inte ställer relevanta motfrågor utan bara publicerar snyfthistorier som exempelvis en kvinna i 25-årsåldern, som verkade fullt frisk och arbetsför är fotad med sin stora jycke i Aftonbladet och surar över att hon "bara" får 6.500 kr/månad i försörjningsstöd efter att ha blivit uppsagd på sitt arbete som hon haft i några år... givetvis borde reportern fråga henne varför hon inte tagit sitt ansvar och anmält sej till någon A-kassa och betalt en hundralapp i månaden, då kan jag känna att hon borde skämmas att vilja vara med i tidningen. Så ja jag är verkligen kluven i dessa frågor. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Arbetet som Bostadsförvaltare...
Topp