Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Antal dagar sedan senaste ansökan

Hej!

Jag vill minnas att jag läst någonstans på forumet att det rekommenderas att man avvaktar 90 sedan senaste ansökan då många långivare har detta som "gräns" innan de ens tittar på en ny ansökan. Jag chattade även med någon jämförelsesajt i förra veckan, minns ej om det var Axo eller Lendo, där någon på kundtjänst bekräftade detta.

Då jag börjar närma mig dessa 90 dagar ville jag veta exakt hur noggrant det är med just 90 dagar så jag chattade med Lendo och då sa tjejen i kundtjänsten där att det är 60 dagar som gäller och inte 90... Blir inte riktigt klok på detta, vad där det som gäller? Och om vi nu utgår ifrån informationen att 90 dagar stämmer, hur exakt på datumet är det? Min senaste ansökan var 2024-01-05, detta innebär att det idag har gått 89 dagar, eller 90 dagar om slutdatumet räknas. Bäst att avvakta till imorgon, eller kanske till och med fredag?

Tacksam för input!

Utifrån hur läget förändrats senaste åren kan dom förlängt gränserna också i prövningsmallarna..

Utifrån hur läget förändrats senaste åren kan dom förlängt gränserna också i prövningsmallarna..
Tänker du att 90 dagar troligtvis är mer korrekt än 60 dagar eller att kanske till och med 90 dagar är för "kort tid"?

Det beror väl helt på långivaren. Vissa kanske tar extra hårt på frågor medans andra tittar på tinkdata etc.

Om de först sagt 90 dagar och sen 60 så har ju gränsen förkortats.

Hej!

Jag vill minnas att jag läst någonstans på forumet att det rekommenderas att man avvaktar 90 sedan senaste ansökan då många långivare har detta som "gräns" innan de ens tittar på en ny ansökan. Jag chattade även med någon jämförelsesajt i förra veckan, minns ej om det var Axo eller Lendo, där någon på kundtjänst bekräftade detta.

Då jag börjar närma mig dessa 90 dagar ville jag veta exakt hur noggrant det är med just 90 dagar så jag chattade med Lendo och då sa tjejen i kundtjänsten där att det är 60 dagar som gäller och inte 90... Blir inte riktigt klok på detta, vad där det som gäller? Och om vi nu utgår ifrån informationen att 90 dagar stämmer, hur exakt på datumet är det? Min senaste ansökan var 2024-01-05, detta innebär att det idag har gått 89 dagar, eller 90 dagar om slutdatumet räknas. Bäst att avvakta till imorgon, eller kanske till och med fredag?

Tacksam för input!
Stor det mkt på spel för dig så är det bäst att du väntar så länge som möjligt, är det akut så vänta åtminstone med att söka tills dag 91 så har du marginalerna på din sida.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp