Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansökt om skuldsanering/ I’m Done

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Då kan man också plundra, råna, stjäla osv.osv för att man har bara ett liv???????

Ja, om du är beredd att ta konsekvenserna som kanske kommer av det så är det ju ditt fria val och ingen kommer försöka stoppa dig förutom polismyndigheten då.

Nu tänker jag inte ödsla mer energi på någon som inte kan ta till sig den enkla slutsatsen att det är enklare att få skuldsanering med större skulder.

Gör vad du vill. Det är ditt liv.
TS får göra vad han vill. Det är hans liv.

Jag kommer aldrig uppmana någon att söka skuldsanering om man inte är kvalificerad insolvent. Det är dumt och kommer få personen att må ännu sämre än han redan gör när avslagsbrevet kommer men om du tycker annorlunda så är det ok. Jag vill inte vara med och uppmana till något som kanske leder till ytterligare ett självmord.

Tråkig situation.

Jag läste på gällande skuldsanering och när jag hade skulder runt 6-700.000 och precis höll mig flytande varje månad så stod jag inför ett val.

Skulle jag kvalificera mig som insolvent eller inte?
Satt och räknade på dessa 15 år som det räknas på.

Jag tog inga risker utan jag plockade ut iPhones hos alla operatörer jag kunde, jag köpte dyra produkter på avbetalning och ökade min skuldsättning med nästan 300.000 till. Jag tog alltså sikte på väggen och körde med full fart mot det ekonomiska hålet för att skapa mig så mycket skulder det bara gick då jag insåg att detta aldrig kommer gå och skuldsanering är enda utvägen. Köpte tom kläder hos Bonprix och andra sidor fast jag inte ens behövde något. Jag köpte överallt där jag fortfarande kunde. Tecknade alla kreditkort jag fortfarande kunde. Tog alla sms lån som fanns och gick.

Gör du detta så måste du vara beredd på att du först måste vänta minst 1-1.5 år för att söka skuldsanering då det blir lån i för nära tid men jag var orolig över att inte få igenom skuldsanering och gjorde därför så. Om du söker nu och får avslag så ser det inte så bra ut om du efter det skuldsätter dig mer. Därför gjorde jag det innan för att vara på den säkra sidan men du skulle kunna skylla på ett återfall i spel.

Det är tråkigt att det ska vara så. Du känns som en ärlig människa som gjort vad du kan men kronofogden går bara efter sina papper och struntar i vad individen faktiskt gjort, om det är en bra eller dålig människa. Anses du kunna betala på 14 år så får du kanske ingen sanering men är det 16 år då kanske du får.

Du får göra som du vill. Jag berättar bara hur man kan göra för att öka sina chanser till skuldsanering på sikt och sätta sig i en position att du aldrig bedöms komma ikapp med dina månatliga utgifter vilket är vad kronofogden räknar på. Sen kanske det var lättare förr när det fanns massa sidor som erbjöd avbetalning. Känns som det är färre idag och hårdare kontroller.

Även om du är spelfri idag så skadar det inte att du har papper som intygar att du varit på spelberoendeprogram och haft möten sen när du söker skuldsanering.

Se till att du har en plan och först räknar på allt innan du gör något drastiskt men det är fakta att det är enklare att få sanering ju mer skulder du har. Tänk först, agera sen.

Uppmanar ingen att göra så här utan det är rent hypotetiskt men hur många spelmissbrukare tror du inte har uttömt alla vägar till skuldsättning, inkl brottslighet? Många.
Hate to say it men det är ju faktiskt sant om man är på gränsen. Sen tycker jag så klart inte man ska göra på detta viss och man förtjänar inte sanering om man gör det men om det inte kommer fram så funkar det förmodligen även om det kan ta många år innan saneringen går igenom.

Har du sanering nu?

Ja, om du är beredd att ta konsekvenserna som kanske kommer av det så är det ju ditt fria val och ingen kommer försöka stoppa dig förutom polismyndigheten då.

Nu tänker jag inte ödsla mer energi på någon som inte kan ta till sig den enkla slutsatsen att det är enklare att få skuldsanering med större skulder.

Gör vad du vill. Det är ditt liv.
TS får göra vad han vill. Det är hans liv.

Jag kommer aldrig uppmana någon att söka skuldsanering om man inte är kvalificerad insolvent. Det är dumt och kommer få personen att må ännu sämre än han redan gör när avslagsbrevet kommer men om du tycker annorlunda så är det ok.
Det du gjorde är omoraliskt, oärligt och ohederligt-punkt slut. Med det avslutar jag.

Håller med! Men faktum är att det är ett sätt som absolut kan funka hur tråkigt det än är
Det finns flera sätt som absolut kan funka, alla kan göra fel och ska hjälpas men man ska inte lura, bedra eller manipulera till sig garanti pension, försörjningsstöd, bostadstillägg, aktivitetsstöd osv.osv.Om alla skulle göra så vem ska betala?Det är därför när man skriver under står det:"på HEDER OCH SAMVETE)!

Det du gjorde är omoraliskt, oärligt och ohederligt-punkt slut. Med det avslutar jag.
Jag och säkert större delen av detta forum sitter i samma båt. Tror du inte många spelmissbrukare i detta forum har köpt telefoner på avbetalning för att sälja och spela bort? Eller köpt andra saker för att finansiera sitt spelande?

Jag gav upp helt enkelt. Det var endå kört så då kunde det gå åt helvete rejält. Så tänkte jag. Hade inget att förlora. Tanken från början var inte att låna för att öka mina skulder. Tanken var att lösa så mycket pengar som möjligt för att spela ihop skulderna i ett sista försök. Sen tänkte jag att det kanske underlättar en skuldsanering då det definitivt är kört med nära 1 mille och höga räntor.

Det räcker med att kolla säljsidor dagarna efter att det har har släppts en ny modell. Hur många iPhones ploppar inte ut på blocket i oöppnad förpackning? Varför?

Hur många tror du inte har lånat pengar på det här forumet med avsikten att aldrig betala tillbaka innerst inne? Väldigt många men få skulle erkänna det rakt upp och ned.

Jag har också haft ett spelmissbruk, ett grovt sådant. Alla pengar är bortspelade, precis som de flesta på detta forum.

Det är förkastligt och olagligt att köra för fort på våra vägar också, endå gör nästan alla det. Få håller tillräckligt avstånd. Kan ju leda till dödsolyckor. Ingen är perfekt och alla göra sina saker som är olagliga eller moraliskt förkastligt.

Kan nämna hundratals förkastliga och omoraliska saker som folk gör dagligen. Ingen är perfekt.

Jag skulle tex aldrig sätta mig på motorvägen och blockera trafiken samt blåljus för att protestera. Det tycker jag är omoraliskt och förkastligt. Hur många miljoner tror du inte en sån olaglig aktion kostar samhället?

Jag skulle aldrig fuska med a-kassa eller andra bidrag medan det finns andra människor som gör det.

Hur många med barn fuskar inte med vabb lögner? Hur många är inte måndagssjuka på jobbet? Hur länge ska jag fortsätta?

Skenheliga människor är den värsta sorten.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp