Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansökt om skuldsanering/ I’m Done

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sammanlagt lån: 575000kr
Fördelat på 3 privat lån.
Ekonomin har dalat sedan skilsmässa 2020. Var så nära att hoppa från en bro på grund av hur jag betett mig ekonomiskt.

Idag kan jag harva mig fram i vardagen med en inkomst på 28.000kr före skatt i månaden. Ut ca 21.500.
- 3000 varje månad så extra jobb är ett krav för överlevnad

jobbat extra nonstop senaste 2,5 åren och fått ut allt mellan 5-10.000 extra för att betala in extra men i princip allt har fått gå till saker som ligger efter.
jag kommer aldrig ikapp. Senaste året har knappt gjort skillnad alls och efter flera år av sömnlösa nätter, mindre tid med barnen så orkar jag inte längre.
Har inte råd att köpa möbler, ingenting i princip.

speltorks mellan 15-19. Inte lagt ett spel sen 2020. Stolt över det.

bor i hyreslägenhet och har två barn 8-11 år.

lämnade in ansökan om skuldsanering i November. Inte hört något än.
jag ramlar snart mellan kanten för jag har ingenting mer att ge som människa och pappa.

Min stora dröm är att plugga vidare. Pluggat upp betyg och har ett gediget resultat på senaste högskole provet (återigen) stolt.
Bättre utbildning, bättre jobb möjligheter. Men det känns allt mer som en avlägsen dröm.

Vid 36 års ålder så går åren fort och även om en skuldsanering går igenom så är ångesten inför att vara låst stor.
samtidigt kommer jag aldrig orka ”lösa” detta.

fråga 1: Har jag en vettig chans att få skuldsanering?

2: Hur har det gått för er som fått igenom?

För vad det är värt så ska du veta att du är långt ifrån ensam. Man dras med korkade och desperata beslut som man fattat förr. Speciellt om spel är inblandat så är man inte riktigt i sitt sinnes fulla bruk.
Utan att vara kunnig på skuldsanering så har jag ju läst och följt en del och vid en första anblick är jag smått positiv till dina chanser. Eftersom det ska vara skäligt att beviljas skusan tittar man på tydlig brytpunkt från det som lett fram hit samt om du kvalificerar in som insolvent. Bra om det framgår att det är ditt extra jobb som hållit dig flytande och att det inte är möjligt att fortsätta jobba över 100%. Som sagt finns det många kunniga som förhoppningsvis kan hjälpa.

Bryt punkt och gjort vad du kan känns lovande. Frågan är bara om du kvalificerar dig som insolvent med 3 lån på 500.000 och den lönen. Som regel ska man inte kunna betala tillbaka på 10-15 år så frågan är om du inte kan det egentligen i deras ögon

Jag har en kollega i din ålder; hade lån kring 500 000, lön 25 000, hyreslägenhet och två barn 8/13 år varannan vecka. Ev speltorsk vet jag inget om, men hon har nyligen avslutat sin treåriga betalplan.

Oavsett förlorar du inget på att söka. Försök se det som en gratis utvärdering. Om dom bedömmer att du behöver det så kommer du få hjälp att klara det "utan" att du ska styra själv. Om dom gör en bedömning att du klarar det utan skuldsanering så behöver du börja tro på dig själv också på samma sätt som dom tror på att du klarar det.

Du är möjligen inte kvalificerat insolvent, då spelar inte skäligheten någon roll

Sammanlagt lån: 575000kr
Fördelat på 3 privat lån.
Ekonomin har dalat sedan skilsmässa 2020. Var så nära att hoppa från en bro på grund av hur jag betett mig ekonomiskt.

fråga 1: Har jag en vettig chans att få skuldsanering?

2: Hur har det gått för er som fått igenom?
På dina frågor kan jag säga - skuldsanering är inte lätt att få, även om det ibland kan kännas så om man läser svaren här på forumet. Du måste vara faktiskt insolvent över tid, och det betyder att du inte kan betala tillbaka dina skulder över 5-15 år. Det är lite olika var man hamnar på den skalan. Om man har barn med särskilda behov som försvårar t.ex. flytt till annan ort så kanske man går på den kortare skalan. Är man ung, singel, och med bra utbildning i hyresrätt så går man på den längre. Var du hamnar det vet jag inte, men jag skulle tippa på att de tittar på om du kan betala dina skulder på 10-15 år. Det andra kriteriet är skälighet, och det är betydligt mera luddigt. Är det skäligt att ge en person som är skuldsatt på grund av skadeståndskrav till brottsoffer, t.ex.? Är det skäligt att ge skuldsanering till en person som har, och fortsätter, att spela bort sina pengar? Det är sådana frågor som bedömningen av skälighet går in på. Och det varierar ju väldeliga från fall till fall. Sex av tio som söker får avslag.

Hur ser din ekonomi faktiskt ut? Vad har du för lån? Vad betalar du för dem per månad? Vad är din hyres-, transport-, el- och matkostnader? Gör gärna en så detaljerad lista du kan. Kanske finns det något du kan dra ned på så att du får mera över varje månad?

Har du betalningsanmärkningar? Har du sökt många lån och krediter de senaste åren?

Går det verkligen att få ss med personliga skulder som jag tolkar som lån från vänner och bekanta?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp