Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Ansökan förtidsåterbetalning A skatt
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="noninoni" data-source="post: 388552" data-attributes="member: 2011"><p>Jag gjorde för 6 veckor sedan en ansökan om förtidsåterbetalning skatt för inkomståret 2023. Har via skatteverkets chatt fått svar att handläggningstidem är 2 veckor tills jag nu vecka 6 ringde och hade turen att få en engagerade människa i kundtjänsten. Ansökan var under handläggning och jag fick veta att det dragit ut på tiden då de inväntat inkomstuppgifter men att dom nu hade fått den sista. Förmodligen kollar de mot utbetalare/arbetsgivare om de uppgifter jag angivit matchar.</p><p>Jag angav även samma summa ränteuppgifter som 2022 för 2023 och min fråga här är om någon varit om det tar in samtliga uppgifter/räntor från kreditgivare i förtid för att även där matcha? Förstår nästan att det är så och att det därför dröjt 6 veckor. </p><p>Jag har aldrig upplevt så lång handläggningstid när jag tidigare år ansökt men kanske är dom hårdare så man inte anger att man betalat 10 ggr mer ränta än vd det i verkligheten blir? Kanske gör ngn så, men förstår isåfall inte varför då restskatt inte är så kul om det skulle bli följden av en förtidsåterbetalning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="noninoni, post: 388552, member: 2011"] Jag gjorde för 6 veckor sedan en ansökan om förtidsåterbetalning skatt för inkomståret 2023. Har via skatteverkets chatt fått svar att handläggningstidem är 2 veckor tills jag nu vecka 6 ringde och hade turen att få en engagerade människa i kundtjänsten. Ansökan var under handläggning och jag fick veta att det dragit ut på tiden då de inväntat inkomstuppgifter men att dom nu hade fått den sista. Förmodligen kollar de mot utbetalare/arbetsgivare om de uppgifter jag angivit matchar. Jag angav även samma summa ränteuppgifter som 2022 för 2023 och min fråga här är om någon varit om det tar in samtliga uppgifter/räntor från kreditgivare i förtid för att även där matcha? Förstår nästan att det är så och att det därför dröjt 6 veckor. Jag har aldrig upplevt så lång handläggningstid när jag tidigare år ansökt men kanske är dom hårdare så man inte anger att man betalat 10 ggr mer ränta än vd det i verkligheten blir? Kanske gör ngn så, men förstår isåfall inte varför då restskatt inte är så kul om det skulle bli följden av en förtidsåterbetalning. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Ansökan förtidsåterbetalning A skatt
Topp